Mega buik..

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben 16+3 weken zwanger van ons 2e kindje, maar mijn buik is nu al net zo groot als bij de eerste met 28 weken. Herkent iemand dit? Ik maak me een beetje zorgen over hoe groot ik nog ga worden. Ben niet groot, 1.63 en was vrij tenger, dus misschien ligt het daar aan. </p><p>Groetjes </p>
 
Hoi. Heb ik ook hoor. 
Ik heb net de 20 weken echo gehad. En kindje zit qua groei goed. Maar mijn buik is groter dan toen bij mijn zoon. Mijn buik van nu is vergelijkbaar met mijn buik van toen met 7maand. Terwijl mijn zoon een groot kind was. Het zegt dus niet zoveel. Het kan komen omdat je al eerder zwanger bent geweest en dus de banden al meer zijn uitgerekt. Ik zou me er nog niet zo druk om maken. En anders bespreken met je verloskundige. 
Groetjes 
 
Bij mij was juist de buik tijdens mijn dochter 1ste zwangerschap mega en van mijn zoontje 2de zwangerschap normaal en dat terwijl mijn dochter een lilliputter was na 42 weken maatje 50 was nog te groot en mijn zoontje 4,7kg was en maatje 50 nooit heeft gepast je buik zegt dus niet zoveel over je kindje als de echo's goed zijn is het gewoon goed toch?
 
Hier ook hoor, ik was amper op de helft en de kassa juffrouw bij de Makro dacht dat ik al uitgeteld was. En bedankt ?
Mijn dochter was niet te groot, maar wel wat groter dan gemiddeld (met 40.6 geboren, 3780 gram). De kleine man die nu in mijn buik zit liep wel flink voor bij de 20 weken echo (buikje 2 weken, rest 1-1,5 week). Heb er ook een suikertest voor moeten doen, maar mijn waarden waren gelukkig allemaal super netjes. Hollands welvaren zei de echoscopist ?
Het groeit ook gestaag door. Kan niet in de badpak van vorige zwangerschap. Ben ook niet fors ofzo, 178 cm met 65 kilo (pre zwangerschap). Heb wel meer last van pijntjes en voel ook spataderen opkomen, binnenkort naar de ha daarvoor. Hoop dat het bij jou niet zo ver komt. Als je je zorgen maakt zou ik gewoon een extra groei echo aanvragen. 
Geniet van je zwangerschap!
 
Hii,
Ik had bij mn 2de zwangerschap ook een mega buik.. bleek dat ik diabetes had !
Nu zwanger van de 3de en let onwijs op wat ik eet.
En trouwens iedere zwangerschapsbuik is weer anders.
Succes !
 
Terug
Bovenaan