Mega muggebulten

Hoi allemaal,

Wij zijn afgelopen weekend weggeweest naar een bungalowpark. Daar zaten helaas heel veel muggen en blijkbaar vonden die Sven erg lekker. Hij zit echt helemaal onder (ondanks dat we met anti-muggespul hebben gesmeerd).
Nu worden die bulten alleen maar dikker en dikker en volgens mij is hij vannacht thuis ook weer gestoken. Ik heb al Prikweg van VSM geprobeerd en bepanthen om het te verlichten maar niets helpt. Nu heeft hij er ogenschijnlijk geen last van maar toch ziet het er niet echt fijn uit.
Weten jullie nog iets om de bulten te laten slinken? Want als ze niet weggaan, begin ik zelfs nog te twijfelen of het uberhaupt wel muggebulten zijn en ik wil niet nog eens naar de dokter (want dan moet ik weer naar de vervangende huisarts en daar heb ik al ruzie mee gehad).

Hopelijk hebben jullie tips!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Haai

Hier ook een paar flinke bulten!

Maar Birgit is 3 of 4 dagen geleden geprikt, t lijkt wel of ze na 2 dagen pas echt groot werden, vuurrood en niet echt charmant nee, ze leek er ook geen last van te hebben. Ik smeerde elke avond voor t slapen al nestosil op de bultjes om te verzachten.
Vandaag heb ik toevallig calendulan gekocht en ik dacht ik stip t even aan, het lijkt wel of de bult ineens een stuk minder is! Maar t kan ook zijn dat ze gewoon al vanzelf wegtrokken. Ik weet niet of je het toebvallig in je kast hebt staan, je kan t proberen. En anders afwachten? hoe naar t er ook uitziet, ze hebben er blijkbaar niet erg last van...

Evelien

Hier nog een met een rood oor. Ze heeft wel meerder beten gehad, maar alleen die op haar oor is nu knal rood. Ik denk ook dat dat komt omdat ze daar nog wel eens aan zit te friemelen.
Ben even gaan kijken op www.omaweetraad.nl (HANDIGE SITE VOOR ALLERLEI DINGEN!!)

vond het volgende:

Als u gestoken bent door een insect, smeer er dan witte vaseline op. De jeuk verdwijnt vrij snel en het wordt geen grote ronde,opgezette rode plek.

Insmeren met gewone keukenazijn de jeuk is direct weg!

Tegen jeukende muggenbeet: tandpasta erop smeren.

Een beetje boter op de muggenbult smeren, de jeuk en de bult gaan weg.

Gewoon een druppeltje jodium erop, de jeuk is weg en de bult verdwijnt na een paar minuten.

Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd want ons moppie ligt nog in bed. Dat van die vaselline ga ik straks als eerste uitproberen.

groetjes daan

Terug
Bovenaan