megasprong met (bijna) 11 maanden???

Zoals het onderwerp al zegt:de afgelopen paar dagen zit zoonlief niet lekker in zijn velletje. Anderhalve week is hij ziek geweest, Rota-virus, en nu hij eindelijk niet meer overgeeft en gewoon eet, is hij wel zo ontzettend hangerig. Het liefst ligt hij de hele dag in mijn armen en zodra hij het idee heeft dat ik hem op de grond ga zetten, begint hij echt ontzettend hard te huilen. Aan- en uitkleden is ook een probleem, hij verzet zich op het omkleedkussen en hetzelfde doet hij als ik hem in bad of in bed leg. 's Nachts wordt hij veel wakker (waar hij voorheen heerlijk doorsliep) en is dan ontroostbaar. Hij wordt pas stil als we hem uit bed halen, terug in bed leggen is dan weer een ramp, want dan begint het hele riedeltje van voren af aan. Gevolg is dan dat we hem tenslotte (na een uur huilen) toch maar bij ons in bed leggen, omdat we zelf ook moeten werken de volgende dag. Ik zit er even doorheen. Het zou een sprongetje kunnen zijn, maar dan moet het volgens mij wel een MEGA-sprong zijn. Ik herken dit nl. helemaal niet. Iemand van jullie wel???

Ik kan me voorstellen dat hij nog even moet bijkomen van zijn buikgriep. Is een heel vervelend virus dat Rota-virus, mijn middelste heeft er ook lang last van gehad. Ik ben in dit soort periodes altijd wat makkelijker met ze in ons bed laten slapen (dan slaap ik zelf nog wat). Heb altijd het gevoel dat ze tijdelijk wat meer behoefte hebben aan nabijheid en dat geef ik dan maar. Het geeft mij een goed gevoel om het zo te benaderen, ritme en regelmaat komt wel weer als ze helemaal fit zijn.

Judith

Hoi,
Heel herkenbaar! Kamiel was verkouden en kreeg tanden dus dacht dat hij daarom hangerig en snel huilerig was. Nu bijna drie weken later produceert hij ineens klanken die lijken op worden en gaat hij op zn knieen staan. Verder is hij echt verandert! achteraf denk ik dat het inderdaad een mega sprong was!
De rust is net 2 dagen terug en ik denk oja zo was het als hij lekker in zn vel zit!

Christian (10 maanden) heeft bijna 2 weken een flinke buikgriep gehad met veel diarree en braken. Toen ging het 3 dagen goed en toen was het weer helemaal pet! Ik herkende het wel als een sprongetje: idd vaak wakker in de nacht, in de ochtend erg vroeg wakker en echt niet meer slapen, eten weigeren met enorm drama (krijsen), continue aandacht vragen, jengelen en heel erg aan mama hangen (terwijl het op schoot ook weer niet goed is ). En sinds vanochtend heeft hij koorts en begint hij weer te snotteren en hoesten... Ik bereid me voor op een zware week...

Dus wel herkenbaar hoor, misschien dat het inderdaad wat heftiger is omdat hij nog niet helemaal herstelt was van de toch flinke buikgriep?
Ik wens je veel succes!

Hoi,

Heel herkenbaar, precies hetzelfde ritueel bij mijn dochtertje van 11 maanden. Ze wordt tussen 12 en 3 wakker's nachts en probeer haar met speentje die ze dan uitspuugd te troosten, Normaal even een aaitje over haar bol en dan kunnen we weer slapen, maar nu brullen als ik ze laat liggen. Ik dacht tanden, dus smeer ik er wat op en heb haar ook zetpil gegeven. Uiteindelijk neem ik ze ook na lang proberen, even afleiden in haar kamertje,  tussen ons in en valt ze na even heenenweer worstelen in slaap. Ik weet niet of het verstandig is, maar wat helpt anders en zo slapen we ook weer een beetje gewoon. Nu sliep ze afgelopen nacht weer spontaan door tot half 6!.Na jouw verhaal denk ik dat het inderdaad een sprong is! we doen maar gewoon wat voor ons gevoel goed is op dat moment toch?succes ermee!

Terug
Bovenaan