mei/juni

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden ,

Ik wilde even mede delen dat wij in mei/juni gaan beginnen i.p.v. juli.
Het maakt me niks meer uit.
Ook met mijn werk niet.
Mijn contract loopt af in maart 2008   dus ze kunnen altijd zeggen dat het niet verlengt wordt.
Zwanger f niet.
Ze zijn nog steeds heel erg tevrede   over me   en daarbij komt dat ik 3 weken mijn teamleidster gedeeltelijk vervangt i.v.m. vakantie.
Dus dat zegt wel wat.
Ik wilde dit even mede delen.

Groetjes Jessica

He Jessica,

Je hebt helemaal gelijk hoor! Stel een zwangerschap niet uit vanwege een contract dat afloopt. Als ze tevreden zijn over je, dan mag een zwangerschap niet uitmaken, en als het dat wel doet, zijn ze het niet waard om jou in dienst te hebben. Het is helaas ook niet gezegd dat je meteen zwanger wordt (al hoen we natuurlijk van wel), maar zo kun je aan het uitstellen blijven. Er is altijd wel een reden te vinden. Ga ervoor! zou ik zeggen en laat het maar over je heen komen wat de baas er van zegt tegen de tijd dat je het moet vertellen.

Veel succes met zanger worden!!!

groetjes,
Dion

Gelijk heb je! Ik ben in sept 06 zwanger geraakt. Men was heel tevreden over me. Voordat ik verteld heb dat ik zwanger was had ik geïnformeerd naar mijn contract dat 1 maart zou aflopen. Geen probleem dat zou zonder meer worden omgezet naar een vast contract (ik werk er tenslotte 2 jaar). Toen ik verteld had dat ik zwanger was kreeg ik opeens gezegd dat ik een jaarcontract kreeg.

Helaas kon mijn kindje niet buiten de baarmoeder leven. ik heb mijn zwangerschap af moeten breken bij 22,6 wken. toen ik 2 weken na de bevalling weer aan het werk ging, kreeg ik te horen dat ik geen jaarcontract kreeg maar een half jaar! Daarna zal het wel exit zijn!

Inmiddels ben ik druk aan het solliciteren en hoop morgen een goede uitslag te krijgen van een hele leuke baan. Inmiddels ben ik er achter dat je gewoon moet doen wat je denkt dat je moet doen, plannen doe ik niet meer. Hoe meer je onder controle wilt hebben hoe meer misloopt. en ik ben echt niet van plan om bij mijn 40ste te denken: had ik mijn kans maar genomen, maar het ging niet door mijn werk.

Werk is maar werk. en als ze je echt goed vinden, dan nemen ze dat voor lief. Je wordt zwanger, niet ziek. Ik zou zeggen volg je hart.

liefs
talke

Het mag geen reden zijn voor ontslag en toch gebeurt het nog te veel.....
Ik werk nu ook bijna 3 jaar bij mijn huidige werkgever en hij heeft tot voor kort altijd gezegd dat ik een vast contract krijg dit jaar, totdat ik opeens last kreeg van een overbelaste si gewricht (in m'n) rug en aangaf dat ik minder lange dagen wilde werken (werkte 2 dagen in de week van sochtends 8 tot savonds een uur of 9 met uitschieters naar half 11!), en heb ook gevraagd of dit invloed zou hebben op mn contract, maar toen kon hij me daar geen antwoord op geven.... Mijn contract loopt 1 juli van dit jaar af en hij heeft dus nog tot 1 juni om mij ontslag te geven, maar weet nu dus nog niets....
Ben voor de zekerheid maar wel aan het solliciteren, maar ik baal er wel van omdat wij dus nu ook bezig gaan voor een kindje en stel dat ik net een nieuwe baan heb en dan zwanger raak..... kun je er haast van uit gaan dat je dan geen contract verlenging krijgt..... beetje dubbel, maar wil ook niet meer gaan wachten nu we net hebben besloten om er voor te gaan.....

Liefs, Susanne

Terug
Bovenaan