Meiden gedoe groep 8

<p>Heeft iemand ervaring/tips hoe om te gaan met gedoe tussen meiden in groep 8? Mijn dochter wordt sinds een aantal weken genegeerd door haar beste vriendin en dit is vaker voorgekomen in de afgelopen jaren. Steeds is het een periode en komt ze daarna weer terug. Dan spreken ze wekenlang 4/5 keer per week af en bellen/appen etc en ineens krijgt ze geen reacties meer op berichtjes en spreekt de vriendin alleen nog maar met andere meiden af. Gelukkig heeft dochter meerdere vriendinnen maar  ik merk toch dat ik het erg lastig vindt. Mijn dochter ook al laat ze het niet merken. Is dit typisch meiden gedrag is op deze leeftijd of is het echt geen vriendschap? Ze hebben ook het zelfde niveau en gaan waarschijnlijk naar dezelfde middelbare school.. daarom zit ik er mee.. kan ze niet beter haar eigen weg gaan straks? Wie heeft ervaring of tips? </p>
 
Hey hey,
Wat ik mij kan herinneren van vroeger.. is mijn advies haar te laten kiezen naar Haar eigen weg.. er is risico dat als zij samen naar de middelbare school gaan dat de een het kan vinden met de “populaire” en zo uw dochter laten vallen en zij uiteindelijk gepest gaat worden.. althans zo ging het bij mij….
 
Bedankt voor je reactie. Daar ben ik ook bang voor. Maar we wonen in een dorp zonder middelbare school dus het wordt minimaal een half uur fietsen. Dat vind ik nog wel een ding om dagelijks alleen te doen. 
 
Terug
Bovenaan