Meiden met lange cyclussen!!

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik lees hier heel veel meiden die een enorm lange cyclus hebben.

Ikzelf ben der ook  1 van.

Nu lees ik ook dat veel zich laten afschepen bij de huisarts met tempen, afwachten en kom over een paar maand maar terug.

Geef eerlijk toe dat ik bij onze eerste ook zo was, (had toen ook nog een andere HA) dacht hij zal er wel verstand van hebben.
Maar het gaat wél om je eigen lichaam.
Heb deze keer (wordt onze 3e hopelijk) eerder aan de bel getrokken.
In aug. zijn wij aan de klus gegaan voor de derde. (had een mirena spiraal)
Mijn cyclussen werden steeds langer.
Begon bij 30 dagen en ze werden steeds langer en langer.

Heb de ass. van de HA gebeld en gezegt dat ik graag doorverwezen zou worden naar de gyn. Bij de huisarts langs geweest en werd dus doorverwezen.
NOu moet ik erbij zeggen dat bij onze eerste dus geconstateerd is dat ik pcos heb. (http://nl.msnusers.com/vrouwenmetpco/watispco.msnw)
Toenertijd werd mij clomid voorgeschreven.
Deze keer niet, nu slik ik een medicijn wat gebruikt wordt bij mensen met suikerziekte.
Ik hou teveel suiker vast waardoor mijn eisprong heel laat is en dus mijn menstruatie ook.
Dit wordt niet zomaar vanzelf korter. Hier heb ik dus een beetje hulp bij nodig.

Die pillen bevatten verder helemaal geen hormonen of wat dan ook. Heb er dus totaal geen last van.

Maar het mooie ervan is wél dat ik nu al 2x een cyclus van 29 dagen heb gehad!!!!!

Wat ik hiermee zeggen wil...als je cyclus zooo lang is, laat je dan niet afschepen bij je HA.
Ik heb nooit getempt en ben dus gewoon naar de HA gegaan met een mededeling en niet met een vraag.

Hoop dat er iemand is die hier iets aan heeft.

Het is dus niet zo dat ik jullie iet wil aanpraten (die pcos) maar het zou natuurlijk best zo kunnen zijn dat er iemand is die door 1x bloed afnemen ineens duidelijkheid heeft.
Dat wat ik heb is helemaal niet erg of eng, ben al 2x bevallen van 2 gezonde kindjes.

Nou ja, heel verhaal, maar het viel me zo op dus vandaar dat ik d8, vertel mijn verhala ff.

Groetjes Mamaloe

je hebt helemaal gelijk! ik moet nu de komende 3 maanden mijn temp bijhouden van de HA. Maar heb nu toch deze keer een eisprong vernomen. Maar mijn cyclussen waren ook een zooi! hoop dat het nu beter is! maar idd,  de  artsen  zouden wat sneller actie moeten ondernemen! is niet voor niets als je cyclus raar doet! en helemaal shit als je zwanger wilt worden!

Imme xx

Hoi mamaloe,

zoals je misschien wel weet heb ik ook sinds december enorm lange cyclussen???
Eerst 1 van 64 dagen en nu zit ik alweer op dag 71 en nog steeds geen RD te bekennen.
Wel weer drie keer negatief getest en daar wordt je natuurlijk niet vrolijk van!
Aangezien wij in mei een jaar "bezig" zijn heb ik ook bij de HA aan de bel getrokken.
Heb een verwijskaart voor de gyn gekregen, maar helaas kan ik daar niet eerder terecht dan 18 juni!!!
Ik baal daar zo enorm van ...
Nu zit er niets anders op dan te wachten op die #&^% RD (als ze uberhaubt nog komen?) en verder  zou ik het niet weten  

Denk je eindelijk wat zekerheid te kunnen krijgen door doorverwezen te worden  naar een gyn, moet je nog 2 maanden wachten voor je daar terecht kan!

Ik ben het iig met jou eens dat je je niet moet laten afschepen met "wacht nog maar even af en ga eerst maar eens 3 maanden tempen".
Het is toch jouw lichaam en je weet zelf vaak snel genoeg of er iets niet in orde is.
Zo lang in spanning en onzekerheid zitten is ook niet bevoordelijk voor je gezondheid!

Groetjesss,
Ashley.

Hoi mamaloe,

Ik heb ook een lange cyclus, de eerste keer 41 dgn, de tweede 46 dagen, gemiddeld dus 43 dagen.  Kan het niet gewoon zijn dat het voor mijn lijf normaal is zo lang? Of is er altijd iets 'mis' bij een lange cyclus? Ben hier nog niet zo lang mee bezig, maar laatst met het zoeken naar cyclusbanners bleek dat je op een aantal sites niet meer dan 38 dgn in kunt vullen. Ik maakte me nog nergens druk om maar begin het idee te krijgen dat ik dat misschien wel zou moeten doen???

Ik weet wel dat ik met de pil netjes om de 28 dgn ongesteld werd maar altijd met knallende hoofdpijn en dat heb ik nu niet meer, alsof het nu relaxter is voor mn lijf ofzo...

Ik ben wel aan het temperaturen geslagen omdat ik deze maand graag gericht wil klussen om de slagingskans te vergroten (mijn temp is al een hele week tussen de 36.5 en 36.8). Ook ga ik rond mijn vruchtbare periode met die ovu-testen beginnen, ik zal dat ei vinden deze maand .

Liefs Muizeke

Heb een test op babybrabbel gedaan en gemiddeld komt mn cyclus op ong 38 dagen en dat betekend dat as zaterdag mn nod zou moeten zijn.

Heb last van verschillende klachten dus hoop dat mn duiveltje met vakantie is :)

Dag meiden met een (vervelende) lange cyclus!! Ik heb zonet al iemand anders attend gemaakt op het feit dat je op: lilypie.com cyclusbanners kunt maken die wel tot 80 dagen kunnen!! Er is ook veel keus, misschien wel wat voor jullie, kunnen jullie elkaar ook op de hoogte houden dmv een banner. Je moet daar gaan naar zwanger worden en dan in de linker kolom moet je kiezen voor cyclus van 15 tot 80 dagen. succes, liefs el

Hoi Mamaloe,

Ik ben het met je eens. Ik heb ook van die enorm lange cyclussen (soms 80 dagen!)  en wij zijn na 1,5 jaar naar de gyn doorverwezen. Zitten nu midden in allerlei onderzoeken, volgende week krijgen we de uitslagen. Als ik eerder aan de bel had getrokken bij de HA, waren we  idd ook eerder doorverwezen naar de gyn. Voor mij was dat een grote stap maar ben toch blij dat ik hem genomen heb.

Liefs, Amber

Terug
Bovenaan