Meiden met meer dan 2 kinderen, hoe doen jullie dat?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben een mama van 2 meisjes en wij gaan volgende maand voor ons derde kindje. Helaas moet ik bekennen dat ik bij  mijn eerste  twee zwangerschappen nooit getwijfeld heb en nu dus wel. Mijn meiden (van ruim 4 en 16 maanden) kunnen het heel goed met elkaar vinden en ik vraag me af hoe dit zal gaan als er nog een 3e kindje bijkomt. Ook hoor ik vaak om me heen van mensen dat als er 3 kinderen zijn er altijd 1 over is (dit zijn wel mensen met 2 kinderen). Afgelopen week zijn we een midweekje CenterParcs geweest en toen konden we 1 op 1 aandacht besteden aan onze dames. En tja toen sloeg de twijfel toe, hoe gaat dat als er een 3e is. Doen we dan onze andere kinderen niet tekort? Ik zou graag ervaringen willen horen van meiden die ook meer dan 2 kinderen hebben.

hoi

ik ben een moeder van drie kinderen en zwanger van de vierde.
mijn ervaring is dat het eigenlijk vanzelf gaat met alles ook met aandacht geven enz
zat hier zelf eerst ook over in maar komt allemaal goed je zult alleen soms tegen bepaalde dingen aanlopen zo hebben wij een grotere auto gekocht waar 7 pers in kunnen want ze moeten allemaal nog in een stoeltje ze zijn 4/ 2,5 en 11 maanden oud
heel veel aanbiedingen van bv vakanties  zijn   ook voor gezinnen met 2 kinderen maar dat lost zich zelf ook wel weer op ik zou zeggen geniet ervan en maak je niet te druk iedereen vind zijn plaatsje wel.

liefs silke

Hey Silke,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat alles goed met je? Gevoelsmatig zijn wij helemaal klaar voor een derde kindje, maar toch steekt zo nu en dan die twijfel weer de kop op en daar baal ik best van. Onze jongste dochter zal straks op zolder moeten gaan slapen en daar heb ik best een beetje moeite mee. Ik vind haar nog zo klein. Wij hoeven verder niet te verbouwen, want de zolderkamer is  er al. We hoeven alleen maar  troep op te ruimen (het is  inmiddels een rommelzolder geworden) te  behangen en nieuwe vloerbedekking te leggen. En niet te vergeten een airco aan te schaffen, want zomers kun je daar gewoon niet zijn. En de auto is groot genoeg voor 3 kindjes, alleen een autostoeltje zal dan nog aangeschaft worden. Hoe waren bij jou de reacties toen je vertelde dat je zwanger was van de 3e en nu van de 4e? Ik kan me voorstellen dat als ik zou vertellen zwanger te zijn van de 3e ik geregeld de vraag zou krijgen of het wel de bedoeling was.

Fijne zondag nog!

hoi hoi

ik ben nu 10 weken zwanger maar heb dit weekend wat bruinverlies gehad maar heb morgen een echo dus dan weten we meer.
bij mijn derde zwangerschap kregen we idd reacties van was het wel de bedoeling want jullie hebben al een jongen en een meisje.
en weet je wel waar je aan begint.
maar daar hebben we ons niks van aan getrokken en mensen die ons echt goed kennen
die wisten dat we bezig waren met een derde.
en als je je eerste of tweede kindje krijgt weet je ook niet waar je aan begint toch.
ik zou me niet te druk maken om reacties van andere mensen wij hadden zelf zoiets toen we twijfelden van je krijgt eerder   spijt van een kindje dat er niet is dan van een kindje dat er is.

lifs silke

Hi
Ik ben ook mama van 2 meisjes en weet sinds donderdag dat er een derde onderweg is. Nog heel pril, maar toch al helemaal gewend voor ons gevoel. Wij hebben ook wel getwijfeld, o.a. over dat 1 op  1 aandacht. Maar we zien het zo, als bijv ik iets met 1 kind wil doen, doet mijn man het met 2. Of   2 kinderen die zich samen vermaken, waardoor 1 van ons even tijd voor zich zelf heeft.
Wat silke ook zegt, ik ben meer bang dat ik spijt krijg als er geen derde komt, dan als we het wel doen. Stel nou dat ik over  5 jaar zeg, hadden we maar...
Wij zijn op ons gevoel afgegaan, zijn ook wel benieuwd wat de omgeving gaat zeggen, maar voor ons gevoel is het goed.

groetjes Mel

Hoi Espirit Freak,

Jouw twijfels komen me echt bekend voor. Ik twijfel ook steeds. Weet wel zeker dat we voor een derde zullen gaan, maar in tussen ook steeds die twijfels, waneer is de juiste tijd, zal het niet te druk worden, hoe zullen de kinderen reageren, en de omgeving, op het werk, ect... Best wel jammer, want toen we voor een 2de gingen waren er nauwelijks twijfels voor mijn gevoel en waarom nu dan wel. Een paar collega's op het werk waren toen ik het met nog een collega over een evt. derde hadden erg negatief. Zij vonden 3 kids maar "onhandig" en dan kon je niks leuks meer doen, en wie zet er in deze tijd nog 3 kids op de wereld was hun mening. Nou erg fijn dus om te horen, maar ja deze reacties zullen wel blijven. Wij genieten van ons gezinnetje en nog een kindje erbij lijkt ons alleen maar leuk en gezellig. Veel succes toegewenst met zwanger worden.
groetjes melanie

Terug
Bovenaan