Meiden met pcos, hoe snel waren jullie zwanger?

<p>Hoi,</p><p>Vandaag via inwendige echo gezien dat ik een pcos beeld heb. Bloeduitslagen volgt nog.</p><p>Een bekende van mij heeft dit ook en is al 2 jaar in een traject... zijn er mensen bij in deze forum die al wel eerder zwanger raakte?</p><p>Volgende maand hebben we een gesprek gepland bij de fertiliteit. </p>

Hier ook PCOS, met een vorige partner 4 rondes in het fertiliteittraject gevolgd. Zonder resultaat.

Bij nieuwe partner 5 maand, zonder behandeling, zwanger van de eerste. Bij de tweede in 4 maand zwanger en nu weer in verwachting van de derde binnen 5 maand. Alle zwangerschappen dus zonder behandeling, maar dat lijkt ook te komen doordat mijn lichaam een soort reset gehad heeft na de bevalling. Mijn cyclus is minder onregelmatig geworden en met ovulatietesten kon ik goed m'n vruchtbare periode vinden!

Heel veel succes in het traject! Hopelijk gauw mooi nieuws.

Ik was bij de 2e ronde met Letrozol dubbele dosis zwanger geraakt.
Terwijl ik juist dacht “bij iedereen duurt het lang dus bij mij zeker ook”. Omdat ik anderen ken die 4 jaar bezig waren en zelf 9 jaar. Je kan echt niet afgaan van andermans situatie, soms kan je er hoop van krijgen maar teleurgesteld raken en soms deprimerend voelen en toch goed nieuws krijgen. Das wel een vervelende aspect van deze journey, die mentale strijd.

Succes ik hoop dat het bij jou meteen raak is ❤️.

@Drupje
Dat lees ik inderdaad vaker, is een kennis van mij ook overkomen. Eerste kind moest ze afvallen, letten op haar voeding, ze was echt 4 jaar bezig. Tweede kind wist ze niet eens dat ze zwanger was omdat ze het natuurlijk niet verwachtte en al helemaal niet dat het natuurlijk zou gebeuren. Je lichaam na zwangerschap/bevallen een soort reset krijgt ?. Geniet van je zwangerschap ?

Hey, ik ging onlangs langs bij een hormoontherapeut.
De basis is uiteraard een levensstijl verandering, dus kijken naar eten, beweging, slaap (vandaag heb ik een k*tdag dus die lukt me vandaag niet goed) én stress.
Daarnaast zijn er wel een aantal supplementen die kunnen ondersteunen (geen wondermiddels op zich dus)
- foliumzuur is een belangrijke sowieso bij kinderwens
- vitamine D is ook aan te raden
- magnesium
- als je niet volgende vis eet, visolie
Ik zou hier wel in investeren als je dit wil doen en niet gaan voor goedkoop. Vaak zit hier een minder goede versie is, een lagere dossis,... Zij raadde me aan om multivitamine mama dag en nacht te nemen van vitakruid en visolie van arctic blue, beiden niet goedkoop.
Hopelijk heb je er wat aan!

Terug
Bovenaan