meiden na keizersnede

Hoi meiden die een keizersnede hebben gehad. Ik vroeg mij af hoe voelen jullie je nu en heb je nog pijn.
Inmiddels 8 weken geleden en officieel moet ik over 2 weken weer aan het werk. Heb gelukkig nog ouderschapsverlof. En daar ben ik blij om. Ben nog erg moe en erg onrustig in mijn lijf. Lange afstanden gaat, maar daarna ben ik moe en heb ik pijn.
Ik werk in de zorg, en moet veel lopen en staan. Zit te twijfelen of ik mij niet moet ziek melden. Ben er nog niet en dan moet ik mijn verlof zelf gaan betalen en kan nog niet alles.
Hoe voelen jullie je nu zoveel weken na de keizersnede?

X

Ik ook 8 weken terug en vorige week voelde ik mijn litteken na lang wandelen, maar deze week gaat alweer veel beter. Ik heb zelfs gesport terwijl ik bang was dat dat pijnlijk zou zijn. Maar niet dus. Echter wel doodmoe de volgende dag. Heb er van moeten bij tanken. Ik ben alleen nog sneller moe.
Vervelend dat je zo'n last blijft houden

Hier is t 10 weken geleden en ik heb eigenlijk niet echt ergens last van. Merk alleen dat t gevoel rond t litteken terug komt en dat is wat gevoelig als ik er aan kom maar verder niet. Dit was mijn 2e ks en eigenlijk gaat t allemaal t zelfde als bij de 1e. Ik kan alles weer en doe ook alles weer. Kan prima lopen en t ook goed volhouden maar ja ik loop 4x per dag naar school en terug dus dan ben je er snel doorheen haha en ik ben iemand die doorgaat en niet gaat zitten. Ik liep bij beide ks de volgende dag zelf ook weer maar dat is vooral omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een ander en gewoon alles zelf wil doen.

Hoop dat jullie snel van de laatste dingen af zijn!

xx

Bijna 6 weken geleden bij mij. Voel me op zich wel goed, maar ik kan ook nog lang niet alles. Was sowieso extreem moe tijdens mn zwangerschap (trage schildklier, bloedarmoede, B12 gebrek) en last van mn bekken. Helaas is dat allemaal nog niet weg. Zelfs een klein blokje om vergt veel en mn bekken vindt dat niet leuk. En ik wil echt zoooooo graag naar buiten en weer van alles in huis doen. Ben al zo lang afhankelijk van anderen. Hopelijk komt alles snel goed en kunnen we echt gaan genieten!

Hoi hoi,
Hier ook bijna 7 weken geleden dat ik een keizersnee heb gehad. Ik ben nog steeds erg moe maar heb ook ongeloofelijk lopen klungelen met mijn gezondheid (borstonsteking, slijmbeursontsteking, buikgriep, etc). Ik voel het litteken nog regelmatig. De ene dag voel ik er helemaal niks van en kan ik alles doen en de andere dag voel ik precies waar het litteken zit. En dan de binnenste..buitenste heb ik nooit last van gehad. Lopen gaat hier ook nog moeizaam en met kleine stukjes en ben daarna ook bekaf.

Ik zou echt goed naar je eigen lichaam luisteren. Als jij er nog niet klaar voor bent dan moetje het gewoon nog niet doen. Het is niet dat je een kantoorbaan hebt waar je misschien het grootste gedeelte van kunt zitten. In de zorg ben je altijd aan het rennen en vliegen (kom zelf uit de zorg). Als het niet gaat dan gaat het niet! Ik zou me lekker ziek melden als je over twee weken er nog niet aan toe bent!

Liefs!

Bij mij bijna 7 weken geleden, maar ik ben ook nog snel lichamelijk moe. Met sporten ga ik deze week beginnen omdat ik denk dat als mn conditie beter wordt ik minder snel uitgeput raakt.

Het is bij mij qua buikpijn echt maar wat ik die dag voel. Ene dag niks, andere dag pijnscheuten.

Inderdaad. Luister naar je lijf!!!

Terug
Bovenaan