Meiden wie kan mij helpen, want het was zoveel info.....weet het niet meer!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Helaas ben ik ook op dit forum beland, het klinkt net alsof ik het niet gezellig vind, maar dat is het niet hoor. Iedereen wenst op het zwnager worden forum te beginnen en binnen korte tijd op het zwanger zijn forum te zijn, maar helaas!
Ik ben in ieder geval heel blij dat ook dit forum bestaat en dat we elkaar kunnen steunen, want meiden soms is het echt wel even moeilijk he?

Mijn man en ik zijn gisteren voor het eerst bij de gyn geweest (en oh wat was ik gespannen, vond het zo moeilijk), maar ben oh zo blij dat we eindelijk gegaan zijn!
We zitten in ronde 17 en mijn cyclussen zijn erg lang en temperaturen dat is geen optie voor ons, omdat we allebei onregelmatig werken, dus had ik me er al helemaal op ingesteld, dat we gewoon weer naar huis zouden worden gestuurd om eerst te tempen.
Maar.....de gyn begreep ons volkomen en hielp ons gelijk verden. Gelijk werd ik onderzocht op infecties etc. en gelukkig zag dat er allemaal goed uit. Ze zag zelfs een eitje groeien, dus moesten we flink er tegen aan de komende dagen.
Mijn man mag volgende week zijn sperma laten onderzoeken, dus moeten we afwachten wat hier uit gaat komen.

Jee meiden....het wordt nu wel een heel lang verhaal (sorry), maar ik heb zoveel te vragen...het was zoveel informatie. Nou hier komen ze hoor......
Ik krijg binnen nu en een paar dagen mijn eisprong en de gyn vertelde mij, dat zodra de menstruatie is begonnen ik op de 2e of 3e cyclusdag bloed moet laten prikken.
Mijn (misschien wel hele domme) vraag is... dat is toch gewoon je 2e of 3e dag dat je ongesteld bent???de 1e dag is toch ook gewoon menstruatie???
En vervolgens mag ik voor een H.S.G. Hiervoor moet een bellen op de 1e dag van mijn menstruatie om een afspraak te maken. Moet ik dan gelijk al binnen enkele dagen?
Nou kan ik me herinneren dat de gyn zei, dat de 1e cyclus dag als je bloed verliest geen menstruatie is en dat je 2e cyclusdag pas je 1e menstruatiedag is.....
Help ik geloof dat ik nu alles door elkaar heb gegooid!!!

IK hoop dat jullie mij deze dingen nog een keertje kunnen vertellen en kunnen uitleggen?????Want dan komt het dus wel aan op dagen.
Ik hoop op hulp!!!!!!! Alvast heel erg bedankt!!!!!!! en natuurlijk allemaal heel veel succes gewenst!!!
Liefs,
Famke

Hoi Famke,

Welkom op dit forum
Ik las je verhaal en dacht nou meteen maar even reageren. Kan me goed voorstellen dat je liever op het andere forum was gebleven, maar wat ik zelf fijn  vind is dat je hier veel meer begrip krijgt van de mensen. Hier zit iedereen in het zelfde schuitje, de een wat verder als de ander. Zelf zit ik ook al weer een jaar hier, helaas. We zijn twee jaar bezig.

Maar goed even op jouw vragen terug komen, is trouwens helemaal niet gek hoor, vraag maar gerust.
De eerste dag van je menstruatie is inderdaad de eerste dag van je cyclus. Dus je cyclus begint wanneer je ongesteld wordt. Mij is verteld dat je moet beginnen te tellen vanaf de dag dat je echt rood bloed verliest. Dat is dan dag 1 enz enz
Dit is misschien per vrouw verschillend.

Over dat HSG, ik weet nog dat ze dat in het begin van je cyclus doen, omdat ze zeker moeten weten dat je niet zwanger bent anders zou dit schadelijk kunnen zijn.
Dus dat moet dan voor je eisprong, die is weer 14 dgn voor je menstruatie begint.

Nou ik hoop dat ik je vragen een beetje duidelijk heb gemaakt, en heb je nog meer vragen wees vrij en stel ze. Daar zijn we hiervoor, om elkaar te steunen, want nee het is zeker niet altijd makkelijk.

groetjes visje

Hoi Famke,
Fijn dat ze je al gelijk goed onderzoeken. Jij krijgt al snel HSG of ligt dat aan mij?
Ik heb ook een lange cyclus. Iedereen is natuurlijk anders en iedere gyn doet het anders.
Ik ben aan de clomid en dat werkt goed, heb gelijk een kortere cyclus en een goede eisprong. Vind je de inwendige echo niet raar? Ik schrok in het begin even.
Ik hoop dat de zwemmers van je man goed doorzwemmen en dat het er veel zijn!
Veel succes verder!

Dankjewel meiden voor jullie overduidelijke antwoord.
We gaan er gewoon voor!!!!!
Deez errug spannend allemaal voor jou komende dagen......(las ik op het zwanger worden forum) ik ga echt voor je duimen hoor!!!!! Ik hoop echt dat ze gaan zwemmen en beet hebben!!!!!!!
Trouwens, dat gevoel...jeeeee ik voelde me wel beetje ongemakkelijk hoor, ook al was het een vrouw als gyn.en ziet zij hele dagen onze edele delen(hihi) ik had gewoon niet verwacht dat ze al gelijk ging onderzoeken. Echt een heel raar gevoel.
Maar zón HSG lijkt me best eng hoor,  schijnt best pijn te kunnen doen.
Vind het ook zo moeilijk, want ik werk dus ook onregelmatig en wil gewoon eigenlijk niet vertellen aan mijn collega's dat we graag een kindje willen en  dat hiervoor waarschijnlijk iets meer nodig is. (ziekenhuisbezoekjes etc.) maar ik kan ook niet iedere keer vrij vragen hiervoor. Hoe doen jullie dat trouwens???Bij ons is dat allemaal nogal ingewikkeld op het werk "zwangerschappen en babies".
En Visje jij ook heel erg bedankt voor je ontzettend goede uitleg. Je hebt me echt op mijn gemak gesteld hier op het forum, heel lief!!!! Heb jij misschien al ervaring met een HSG?Ben benieuwd.

Tot horens!
Liefs,Famke

Hoi,

Ja raar he die eerste keer zon inwendig onderzoek, ik wist dat toen ook niet. Lig je daar in een keer met je benen wijt. Maar neem van mij aan het went. Ondertussen heb ik al wel meer als zes verschillende gynecolgen assistentes enz gehad. En ik spreid voor iedereen mijn benen ha ha.

maar goed even op jou vraag weer: Ik heb idd een HSG gehad. Het was wel pijnlijk maar het was wel te doen. De pijn duurde niet lang, ik weet dat het vooral de tang was die erg pijnlijk was. Het was even kiezen op elkaar.  Gelukkig mocht mijn man mee, dus daar had ik wel even steun aan.

Na de tijd heb ik geen pijn meer gehad, nog wel wat bloedverlies maar dat was normaal.
Had ik gelukkig ook al rekening mee gehouden anders kreeg je zo'n mega maandverband van het ziekenhuis mee......

Nou heb je nog meer vragen, stel ze gerust. Ik weet dat ik die in het begin ook veel had. en dan is het fijn om het hier neer te zetten.

Liefs visje

Hoi Famke,
Ik heb het al aan een  aantal mensen vertelt en ook op mijn werk weten het er een aantal.
Ik kan mijn mond slecht houden, zeker nu het langer duurt en deel alles graag zeg maar. Het maakt het voor mezelf makkelijker. Die verrassing zal toch blijven, het blijft onverwacht wanneer het zal lukken. Op mijn werk kan ik tussendoor dan gewoon een tijdje weg en kom na de onderzoeken weer terug. Zijn ze makkelijk in en heel lief! Ze leven met je mee en vragen niet vaak hoe het nou is. Alleen voelen ze zich schuldig als ze het over baby's hebben, maar heb gezegd dat ze dat niet moeten doen.

Hoi je hebt al veel reactie's gehad maar wilde alleen even meedelen dat ik pas ook een hsg onderzoek heb gehad en dat deed geen pijn!!!!!!

het voelt een beetje raar als ze de vloeistof naar binnen stuiten, heel opgebalzen gevoel , maar maak je niet druk , bevallen doet zeer , dat heb ik 2 keer meegemaakt , maar dit is niks om je druk om te maken!!!!!

hou je taai , Daan

Hoi Famke,

Ik heb vorig jaar ook een HSG gehad. Bij mij was dit helaas wel erg pijnlijk. Ik had het gevoel of ik compleet opgeblazen werd en zo op kon stijgen.
Om te beginnen krijg je een apperaat boven je buik te hangen om de foto's te maken. Je krijgt eerst de bekende eendebek ingebracht. Dan  defecteren ze met jodium de baarmoedermond en dan  moet je even goed hoesten en brengen ze een tang aan op je baarmoedermond. Dit om je baarmoedermond open te houden. Dit is even een heel vervelend gevoel, ik schrok er hard van ondanks dat ik wist dat hij komen ging.
Dan brengen ze een lange slang in je baarmoeder, daar zit een spuit op met de contrast vloeistof. Hiermee spuiten ze je baarmoeder mee vol. Je kan ondertussen meekijken op het scherm naast je. Dan gaat de radioloog achter een schermpje staan om de foto's te maken ondertussen wordt er kracht gezet met het spuitje zodat de vloeistof door je eileiders stroomt. Dit geeft een kramperig gevoel, bij de 1 wat heftiger dan bij de ander.
Je mannetje mag gewoon bij je blijven om je te steunen (dat was bij mij iig wel). Als het klaar is moet je een paar uur later terug komen om te kijken of de contrast vloeistof uit je lichaam is. Je kan nog wel even last blijven houden van buikpijn. Je krijgt op een later tijdstip de uitslag van de gynocoloog te horen.
Bij mij moesten ze bij 1 eileider flink veel kracht zetten, vandaar dat het zo'n pijn deed. Waarschijnlijk heeft er toch een kleine verstopping gezeten. Maar de gynocoloog was tevreden en de uitslag was gelukkig positief.

Laat je niet gek maken door alle verhalen die je leest. Bij de 1 doet het zeerder dan bij de ander. Ik vond het een hel maar  anderen  hebben weer zoiets  van; was dat nou alles.  Neem je mannetje mee en laat je lekker verwennen door hem na het onderzoek. En wat iemand anders hiervoor ook al zei; volgens mij doet een bevallling veel meer pijn en het duurt langer (heb er geen ervaring mee)

Succes ermee

Kruimel

Terug
Bovenaan