meisje te herkennen aan 2 streepjes? Meningen zijn verdeeld!

Hoi allemaal,

Ben nieuwsgierig naar jullie ervaring hiermee.
Toen wij dinsdag de geslachtsbepalende echo kregen was het een meisje en dat was te herkennen aan 2 streepjes. Nu ben ik eens voor de grap gaan google en wat blijkt haha de ene zegt 3 streepjes en sommige beweren zelfs 5 streepjes. Ook bij een jongen bleek het de ene keer 2 streepjes te zijn dan 3 en soms ook geen streepjes.... emm ja en nu? Mijn meisje heeft 2 streepjes. Wel erg opgezet maar volgends mij hoort dat zo, de vrouw zei ook als je met 19 weken een echo maakt is het heel duidelijk te onderscheiden want dan moet je wat zien hangen als het een jongen is. Ook op wikipedia is een meisje te herkennen aan de 2 streepjes.
Erg vaag allemaal.

Groetjess

Hoi Mamaa29,

Onze oudste dochter is een meisje en dit waren inderdaad 2 streepjes, ik vroeg me precies hetzelfde af, maar nu ik heb gezien hoe het er bij een jongen uitziet. dan is er niets meer om over te twijfelen :D

Bij ons zagen ze op de 20 weken echo 3 streepjes...En verder zat er niks tussen de benen.
We hebben een zoon en bij hem was het op de 20 weken echo meteen duidelijk dat het een jongen was.
Als het streepjes zijn dan is het echt een meisje, als ze niks zien..dan is het moeilijk te zeggen ( zeiden ze tegen ons tijdens de 20 weken echo) Als het een meisje is zijn ze echt op zoek naar streepjes..

Hoi, wij krijgen ook een meisje, het is duidelijk te zien, ze wees echt zo aan van: kijk dit zijn de schaamlipjes en dit is het spleetje dus geen twijfel voor mij..

Oke super ja volgende week heb ik mn 20 weken echo mensen zeggen nu al van owww als ze het maar goed gezien hebben. Maar ze zei echt 2 streepjes zijn de schaamlipjes. Dus ben al aardig los gegaan in de winkels. Love it

Hallo meiden,
Ben van het november forum.
Werk op een kinderdag verblijf en daar heb ik jongetje van een jaar oud die in het begin vaak rose kleding aan had. dus ben maar gaan vragen waarom nou bleek bij die ouder dat ze meerdere keren te horen had gekregen dat het een meisje zou worden. En bij de geboorte bleek het dus een jongen te zijn.
Ze hadden ook steeds twee streepjes gezien.
Anders om komt haast nooit voor als ze zeggen dat het een jongen word dan is het ook zo. Maar heb dus al meerder verhalen gehoord dat er meisje werd gezegd en later een jongen bleek.
Maar dat is op 2D echo's. Schijnt dat het op 3D echo's wel goed te zien is.

Hoop voor je dat ze het goed gezien hebben natuurlijk ;) maar wilde het toch kwijt dat je ook weet dat ze het verkeerd gezien hebben.

Ik ben nu 36 weken en heb omdat ik in het ziekenhuis loop echt super veel echo's gehad en ook 3D. En daar zie je echt heel goed een piemeltje en balletjes.
Toen in naar de verloskundige nog ging toen liet ze ook af en toe 3D zien. Misschien kan ze dat bij jou ook?

Fijne Zwangerschap meiden ;) geniet ervan!!

Ok dank je wel voor de tip. Mocht het toch een jongen zijn, gaan de kleren terug naar de winkel. Met alle respect maar ga mijn zoontje geen roze aan doen als ze een fout gemaakt hebben. Vind dat erg zielig. Kan natuurlijk niet in iemand zn portomonee kijken maar zelf hebben wij het echt niet heeeeel erg breed. Zou nog eerder naar de kledingbank gaan dan mijn zoon meisjes kleding aan trek maar goed. BEDANKT en hoop wel dat ze het goed hebben haha

Terug
Bovenaan