Meisje vernoemen naar overleden broer

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben een beetje naar meningen aan het oriënteren om onze toekomstige dochter haar namen. We willen heel graag een overleden broer van mijn man erin verwerken, maar is het heel raar om ern jongensnaam als 3e naam aan een meid te geven? Het gaat om de naam Ralf...</p><p>Hoor graag jullie meningen hierover :)</p>

Je moet inderdaad vooral doen wat goed voelt, ik weet niet hoe lang je nog hebt voordat je je dochter mag ontmoeten, maar ik zou zeggen probeer het een paar weken, spreek het uit, en dan weet je vanzelf hoe het voor je voelt. Je zou ook nog bijvoorbeeld Ralfine kunnen proberen... Maar ik zou zeker gewoon Ralf als derde naam gebruiken, aangezien het een speciale betekenis heeft. 

Waarom zou dat vreemd zijn,  is juist heel mooi. Mijn man is bijvoorbeeld letterlijk vernoemd (2e naam) naar een van zijn 2 omas. Zijn 3e naam is de mannelijke versie van de naam van zijn andere oma. 

Gecondoleerd met je verlies dame. Ik zou het gewoon doen! Wij hebben onze zoon in tweede naam ook naar mijn vader vernoemd om dezelfde reden. Hij heette Joan, dus hadden eigenlijk geluk dat we een zoon kregen. Maar als we een dochter hadden gehad, hadden we de naam precies hetzelfde gebruikt, alleen dan wellicht een beetje anders uitgesproken. ;) Je kunt ook een variatie maken, zoals sommige mensen al voorgesteld hebben, maar dat moet wel goed voelen. Het andere kan in mijn opzicht ook gewoon hoor.

Terug
Bovenaan