meisjes vraagje

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

het volgende wil ik jullie voorleggen:
Vanmiddag heb ik onze dochter opgehaald van het dagverblijf. Ik kreeg een zakje mee met haar vieze romper, doordat ze weer eens diarree heeft was het vies geworden en hebben ze haar reserve romper aangedaan. Nu heb ik haar meteen toen ik thuis kwam weer verschoond en ze had alweer poepbroek, maar ik zag bij het schoonmaken ook dat ze aan de binnenkant bij haar binnenste lipsjes zeg maar ook helemaal rood was en er zat een beetje bloed op het randje. Wat moet ik hiermee? Ik heb voor de zekerheid de huisarts gebeld en de assistente zei dat ik vanmiddag kon langskomen zodat de arts er even naar kan kijken. Ik vind dit dus helemaal niets  . Is dit alleen maar irritatie van de diarree of moet ik me zorgen gaan maken? (nog meer dan dat ik nu al doe  )

Hebben jullie een idee of dit ook al eens gehad?

Groetjes Tamar

Ik heb wel eens gehad dat het erg rood was idd van diarree, maar bloed nog nooit.. dan heeft t misschien heel lang gebroeid.. dat brand echt volgens mij..

Laat er gewoon even naar kijken, dan weet je het meteen en krijg je misschien een fijn zalfje...

succes, laat je weten wat het advies was?

Evelien

Hoi Tamar,

Dat is schrikken, ik heb het nooit gehad bij Tara, maar wens je veel succes en beterschap voor Sarah.
Laat je het ons weten als je bij de huisarts bent geweest?

Groetjes,
Shivana

Hoi, ik denk dat het idd komt door het broeien van de diarree in de luier.
Mijn dochter heeft hier ook snel last van, ze krijgt dan rode bultjes (nog geen bloed). Toevallig heeft ze er nu ook weer last van dus wil ik morgen even naar de huisarts gaan, de vorige keer zei de huisarts dat het een schimmelinfectie is doordat het gaat broeien in de luier, dat was met de zomer dus begreep ik t nog wel maar nu is het toch niet zo warm en ik let altijd goed op dat ik de luier op tijd verschoon.

Nou succes, ik hoop dat het met een zalfje kan worden opgelost,

gr. van Sonja

Nou ik ben net terug van de huisarts en inderdaad komt het van de diarree. Ze (de huisarts) dacht dat Sarah gekrabt had tussen haar lipjes, er zat wat rode irritatie. Dus wie weet dat ze op het kinderdagverblijf haar wel te lang hebben laten doorlopen met een vieze luier en dat ze bij het verschonen gekrabt heeft. Bij ons thuis krijgt ze daar echt de kans niet voor en we verschonen ook vaak.

Maar goed, we hebben een cremetje en dat zal gelukkig wel snel helpen.

Dank meiden voor het meedenken en het gerust stellen .

groetjes Tamar & Sarah

Hoi,

Eline is daar ook snel wel geirriteerd. Nog geen bloed, maar wel bultjes e.d. Ik verschoon haar dus zeker 6 x per dag.

Misschien wel een idee om te vragen aan het KDV om er goed op te letten, dat je dochter daar erg gevoelig voor is.

Feline heeft het ook wel 1 keer gehad dat het (leek beetje schaafwondje) open was. Dat was op het vorige KDV. Daar was ze ook vaak erg rood.
Op het KDV waar ze nu zit hebben we er geen last mee. Wel heeft ze wel eens een klein beetje rood als ze iets pittigs heeft gegeten en dan zuurdere poep heeft.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan