Meisjesnaam: bevalling is biiijna! Help! 1e Dochter na 4 zoons :)

<p>Hi, please help me out here! 35 Weken zwanger, mijn laatste 3 baby’s kwamen met 36+2 en 37+0 en ik heb namenstressss! En… De tijd dringt. Zeker in mijn geval.</p><p> </p><p>Na 4 zoons krijgen we een meisje! Jaaaaa! SUPER blij! Al was ik met nog een zoontje ook dankbaar, cliché, I know. Maar een meisje, wauw! De namen van mijn zoons zijn allen engelstalig, maar welke het zijn ga ik niet weggeven. Reden: Ik wil jullie mening enkel op de meisjesnaam en niet gecombineerd met die van hen of onze naam. Ze is tenslotte langer haar eigen ‘ik’ dan het ‘zusje van’.</p><p> </p><p>1) Ashley *uitspraak: Esj-lie</p><p>2) Rachel *uitspraak: Ree-tjel met de ‘engelse R’Please HELP! 1 Meisje, laatste kindje ook, de keuze moet perfect zijn. Vraag 1) Welke naam?</p><p> </p><p>Vraag 2) Why? Ik hoor ook graag waarom je die naam kiest. Mocht het een associatie zijn met een vervelend persoon die je kent, probeer het los te laten en de naam an sich te beoordelen.</p><p> </p><p>Jullie zouden me zó helpen! Ik droom al 15 jaar van een meisje en ik kan maar 1x een naam geven. Bij mijn jongens kon ik heel m’n lijst af, hahaha!</p><p> </p><p>Liefs, xM.</p>
 
Ik zou voor Ashley gaan. Eigenlijk omdat ik Rachel te Amerikaans vind klinken. Ashley is over het algemeen makkelijker uit te spreken voor Nederlanders in mijn ogen. Bij Rachel gaan mensen het misschien toch een beetje met een harde R uitspreken als je begrijpt wat ik bedoel. Hopelijk heb je hier iets aan. Succes met je keuze!
 
Geef je 1 naam, of sta je ook open voor 2? Want ik vind ze samen ook echt top klinken namelijk!


Ashley Rachel vind ik dan het mooist, waarbij Ashley de roepnaam zou zijn.

Ashley heeft voor mij een iets stoerder klank, Rachel iets truttiger denk ik. Meer meisje meisje, waar Ashley wat meer persoonlijkheden kan hebben, in mijn associatie.

Succes!
 
Rachel omdat ik Ashley een beetje ordinair vind?
Moet er wel bij zeggen dat ik denk dat de naam Rachel soms verhollands zal worden (denk aan R. Hazes) maar goed, mensen leren het vanzelf.
De naam van onze dochter to be is voor sommigen ook vast lastig uit te spreken maar daar trek ik me niks van aan.
 
Ik zou voor ashley gaan. Omdat het zo ienzo meer engels is dan rachel.. Hier in Nederland kan dat nog weleens fout gezegt worden. En ashley vind ik een lievere en mooiere naam.
 
Ik kies geen naam, want dat is zoiets persoonlijks... Maar nadat ik je opties zag, wilde ik wel meegeven dat wat mij betreft Ashley het duidelijkst een Engelse naam is. Rachel kan op meerdere manieren uitgesproken worden (Reetsjel, Raggel, Rasjèl, ...).
 
Ik vind het allebei mooie namen maar zoals hierboven al vaker aa gegeven denk ik dat je, als je wilt dat het op de juiste manier wordt uitgesproken, het beste voor Ashley kunt gaan!

Succes met de laatste loodjes en het maken van een beslissing!
 
Ja dit wou ik ook aangeven Rachel kan op veel verschillende manieren uitgesproken worden en is wat Amerikaanser dan echt typisch Engels.
Maar kies lekker de naam waar jij het beste gevoel bij hebt. Ook de uitspraak leren ze vanzelf
 
Terug
Bovenaan