meisjesnaam gezocht

Hoi allemaal,

Ik ben nu 8 weken zwanger van ons tweede wondertje! Voor alle andere zwangeren, van harte gefeliciteerd natuurlijk!

Nu er toch echt een tweede kindje op komst is, zijn we weer op zoek naar een leuke naam. Ik wil echter graag een naam geven met een reden. Ons zoontje hebben we vernoemd naar beide opa's en zijn papa, van elke naam 1 letter. Voor een meisje hebben we ook zo'n constructie, maar ik heb gewoon niet de klik die ik wel met de naam van mijn zoontje heb. Voor een jongen hebben we al wel weer een leuke naam, maar voor een meisje ben ik er nog niet uit. Iemand nog een origineel idee om aan een naam te komen?
 
een naam van iemand, maar dan in een andere taal.
jan wordt in het fries van jelle genoemt. zo kan je iemand vernoemen maar niet dezelfde naam geven.
maar ik weet niet of er in jou familie namen zitten die je in een andere 'taal' ook kan gebruiken
 
misschien kun je een gedeelte pakken van beide oma's hun namen. Mijn nicht had dat gedaan. De ene oma heet whinny en de ander steffie en toen is het tiffanhy geworden. Vond het wel grappig.

groetjes
 
he heb beetje zelfde probleem wij hebben een dochtertje en heeft een eigen naam en de 2 ndere namen die ze heeft zijn van de oma's maar nu ben ik weer zwanger van ons 2de en willen niet weten wat het wordt dus ookw eer op zoek naar een meisjes naam, maar kan ik dan ook de 2 namen van de oma's geven?
 
Wij hebben onze zoon en dochter de namen van hun opa's en oma's geven als 2e en 3e naam. Bij onze tweede dochter de 2 namen van onze favoriete oma's. Dat vonden we een leuke manier om de familienamen erin te houden en toch onze eigen keuze te kunnen maken tav de voornamen.
 
hmmm lastig.
maar weet ook niet hoe de oma s heten dus kan je niet op ideeen helpen kwa die namen samen mengen tot een leuke naam.
ik heb de namen van oma s gemengt. en vond de naam wel leuk die er uit kwam (ookal gaan we die niet doen denk ik o moet me al bedenken.) ene oma heet anneke andere gina daar heb ik Gianne van gemaakt. wel op zijn engels dan uit gesproken.
en zelfs mijn vader is dan vernoemt jan (an).
op svb.nl staan veel namen misschien staat daar 1 tussen?
 
hoi!

ik heb mijn dochter 4,5 jaar geleden madé genoemd, vind het een erg mooie naam en heb alleen maar positieve reacties gekregen! maar je moet er wel van houden natuurlijk!

groetjes
 
Terug
Bovenaan