Meisjesnaam - hulp gevraagd

<p>Hulp gevraagd!  Wij hebben al een tijd de naam Nora in gedachten, maar zijn heel benieuwd wat voor associaties mensen bij deze naam hebben. Vinden jullie het een echte Hollandse naam, stoer, lief?  Andere namen op ons lijstje zijn: Lize Merel Anne</p>

Hi !
Ik vind Nora een mooie naam! Niet typisch Nederlands, klinkt vooral heel lief. Ik heet zelf Merel dus daar zou ik voor gaan ? mijn dochter heet Julie

Ik vind het een prachtige naam en dacht er zelf ook aan, tot ik het voorbij zag komen in de top 10 meisjesnamen van afgelopen jaar. Nu helaas toch weer op pad voor wat anders ?
Alhuwel je waarschijnlijk iedere naam die je bedenkt ooit eens in een top 10 tegen zal komen ?

Hele toffe naam! Als wij geen vrienden hadden gehad met een dochter met die naam, dan had één van onze meiden zo geheten!

Ik vind het een mooie klassieke naam. Niet perse stoer. En inderdaad zeer populair. Ik ken meerdere Noras. Merel vind ik dan weer lief klinken. Nora past in mijn ogen wel beter bij een volwassen sterke vrouw. 

Deze naam stond ook op mijn lijstje! Dan wel als Norah gespeld trouwens.. maar mijn man vond de naam niet mooi.

Onze dochter heet Nora! Super blij met de naam. Je kan m leuk afkorten en verkleinen; Noortje, Noor. 
Bewust zonder h, anders moet ze dat altijd erbij vertellen. 
Alleen maar leuke reacties gekregen op dr naam :)

Èn heel belangrijk (vinden wij); je kan geen vervelende rijm maken op haar naam. Mijn vriend is daar een kei in, maar niet gelukt (al 1,5 jaar niet). 

Terug
Bovenaan