Meisjesnaam ie of ey

Lieve dames .. Jeetje wat lastig! Onze naam staat al weken vast maar ik heb super lang getwijfeld over de spelling. Onze 1e dochter heet Jackie en onze tweede dochter gaat Macey heten , of toch Macie ? Ik heb van het begin af aan gezegd dat ik beide eindigend op ie mooi vind .. nu heb ik al van alles besteld met de schrijfwijze Macey … MAAR ineens WEER twijfel naar Macie ??‍♀️??‍♀️??‍♀️ pffff please HELPJackie en Macey Jackie en Macie <br />En bij Macie is de uitspraak voor jullie dan net zo duidelijk als bij Macey ?<br /><br />
 
Ik vind persoonlijk Macey iets mooier en bij Macie heb ik ook de associatie ‘even langs de Mc Donalds, even langs de Macie’ :)
 
Ik vind de uitspraak van Macey en Macie gewoon hetzelfde!
Maisie daarentegen is met een z-klank (meezie ipv meesie) en zou ik dus wel echt als een andere naam zien.
Qua combinatie met Jackie: hmm, dat ligt er denk ik aan of je het leuk vindt of juist niet dat de namen visueel een beetje op elkaar lijken!
 
Ik vind Maci leuk hahah weer een andere variant, maar in jullie geval zou ik voor Macey gaan. 1. Want je hebt tenslotte al dingen besteld ?2. Jackie en Macie lijken zo erg op elkaar qua schrijfwijze, terwijl Jackie en Macey hele andere namen lijken. 3. Mac-ie macdonalds idd ? niks mis mee trouwens ?
 
Macey vind ik mooier!

Hier 2 dochters en de ene naam eindigt op Y, de andere naam op IE. Het is niet storend vind ik zelf, het is gewoon wat het is haha!

Ik vind Jackie en Macey juist heel leuk samen, leuker dan Jackie en Macie, dan is het zo hetzelfde ofzo.
 
Terug
Bovenaan