Meisjesnaam keuze schrijfwijze.

<p>Hi allemaal,</p><p>Wij zijn er bijna overuit; de naam.</p><p>Mijn man vindt Esmée mooier staan dan 'gewoon' Esmee..</p><p>Nu heb ik het idee dat je dan derest van je leven moet zeggen oh er moet nog een streepje op de e... </p><p>Wat vinden jullie? </p><p>En dan hebben we nog een 2e naam. Of Esmee/ Esmée Vajèn Of Esmee/ Esmée Noëlle..</p><p>Ik lees graag jullie mening :) Misschien dat het ons kan helpen met de keus.</p><p> </p><p> </p>

Het lijkt me voor haar best wel vervelend om elke keer te moeten zeggen, er moet een streepje op de e.. ik vind Esmee Noëlle mooi

Ik vind Esmee Vajèn het leukst. Als je dan ook nog een streepje op de E zet, worden het wel heel veel streepjes. De één naar links en de ander naar rechts, nogal verwarrend vind ik. En als het streepje niks toevoegt aan de uitspraak zou ik m mooi weg laten. Niemand gaat dat streepje dan erbij schrijven als ze de naam van je dochter schrijven..

Snap je dilemma, vind het ook mooier met een streepje er op maar voor de uitspraak maakt het toch geen verschil? Lijkt me voor haar erg onhandig om dat altijd te moeten zeggen dat er een streepje op moet. Vooral als je ook nog Vajèn als tweede naam hebt waar een streepje op moet. 
Ik ga dus toch voor Esmee. 

Ik snap je man best. Ik vind een streepje net dat beetje extra geven bij een naam. Ook al veranderd dat de uitspraak niet. Maar in dit geval zou ik toch kiezen voor Esmee zonder streepje omdat mijn voorkeur uit zou gaan naar Vajèn en het dan idd wel heel veel streepjes worden zoals eerder genoemd! 
Hou toch jullie kindje in jullie achterhoofd, als zij voor de rest van haar leven haar naam moet spellen is toch wat frustrerend lijkt me. 
Succes met de keuze! 

Als jullie voor een tweede naam gaan, dan zou ik sowieso voor Esmee gaan (zonder streepje). Omdat bij allebei de tweede namen iets speciaals toegevoegd moet worden. Ofwel een streepje bij Vajèn, ofwel een trema bij Noëlle. ;) Ik zou me echter niet zo druk maken om het feit dat ze altijd haar naam moet spellen. Mijn naam moet ik ook altijd spellen, omdat mensen die standaard verkeerd schrijven. En dan niet alleen mijn voornaam, maar ook nog mijn achternaam. Dus ik moet altijd twee namen spellen haha. Ik heb het nooit als vervelend ervaren (soms wel, maar dan was ik gewoon al chagrijnig, dus dat heeft niks met de ander te maken), en als ik geen zin heb om het te verbeteren en het maakt in die situatie niks uit, dan zeg ik er gewoon niks van. Dus dat even als 'ervaringsdeskundige' haha.

Terug
Bovenaan