Meisjesnaam Mae

<p>Hoi,</p><p>De naam Mae vind ik een lieve maar stoere naam. Benieuwd naar jullie mening of jullie het ook leuk vinden of klinkt het te lastig of gek wanneer je bijvoorbeeld zegt.. Mae ga je mee? </p><p> </p><p>Liefs</p>

Wat grappig, mijn dochter heet Dana Mae. Ik merk dat het vaak toch afgekort word als alleen Dana, maar zeker wanneer ik kwaad op haar moet worden roep ik haar hele naam. Ik vind het nog steeds prachtig, maar soms lopen je zinnen wel stroef als je roept Mae ga je mee.

Zoals hij geschreven is vind ik het mooi, alleen als je hem uitspreekt vind ik hem persoonlijk toch wel een beetje vreemd omdat ‘mee’ een veelgebruikt woord is... En als je hem verengt naar Maeve? Vind ik een supermooie naam!

Ja leuke naam! Maar idd, de uitspraak is: Mee. En dan klinkt het weer een beetje gek. Vandaar dat Mae vaak als tweede naam gegeven wordt en niet als eerste complete naam. 
Persoonlijk zou ik dan eerder voor een combi-naam gaan zoals Iggy-Mae, Lilly-Mae, etc.. of Maeve of Maevis.

Leuke naam! Wij zaten ook aan Mae te denken maar hebben uiteindelijk gekozen voor Kae (je spreekt het uit als Kee). 

Leuke naam! Dus gewoon voor gaan als dit jullie favoriete is. Misschien ga je straks het woord 'mee' onbewust wel vermijden en zeg je 'kom je?' ipv 'ga je mee?' en zoals ElsieJoy al zei, bij bijna elke naam is wel iets te bedenken.
En toch ook nog een andere suggestie: dochter van een vriendin heet Maelinn

Onze dochter heet Mae. Twijfelde eerst ook een klein beetje vanwege: Mae ga je mee, maar zo valt er voor bijna elke naam wel wat te bedenken. De ene rijmt ergens op, de ander hoor je vaak, bij de ander moet je uitleggen hoe je het schrijft, of mensen spreken het verkeerd uit etc. etc.
Wij hebben op een gegeven moment gedacht: f*ck it, wij vinden het een mooie naam dus doen het gewoon. Moet zeggen dat we veel positieve reacties op haar naam kregen/krijgen. 

Terug
Bovenaan