Meisjesnaam twijfel

Hoi allemaal! Wij waren al een tijdje uit over de naam, nu hoorde ik in de supermarkt een naam waarvan ik dacht hee, apart.. maar stiekem wel stoer, lief en leuk.. We hebben de naam Tess in gedachte en nu twijfelen we over Gijsje.. smaken verschillen, komt wel voor maar niet zoveel.. oh zo lastig. Wat vinden jullie?

Tess staat heel hoog in de meest gekozen namen. Wil je dat? Gijsje is veel origineler. Maar misschien maakt dat je niet uit. 
Ik vind het opzich een leuke naam maar ben nooit zo van de "je" of "ke"op het eind. Vind ik zelf niet leuk voor volwassenen. 
Succes met kiezen!

Ja wij kennen geen meiden/vrouwen die Tess heetten en we vinden het een mooie naam, dus dat maakt ons niks uit.
Maar nu ik Gijsje heb gehoord spreekt me dat ook wel aan, maar mensen gaan het misschien afgekorten naar Gijs en dat vind ik minder leuk voor een meid. 
Dat het origineler is vind ik wel leuk maar straks denkt ze later, hadden ze maar een simpele populaire naam gegeven, zo moeilijk het is iets wat je je kind voor altijd meegeeft.

Ik vind Tess een hele mooie en stoere naam, maar inderdaad niet heel orgineel  (al ken ik ook niemand die zo heet )
Gijsje spreekt mij persoonlijk minder aan, vind het wat ouderwets klinken en ik hou ook niet zo van "je" in je naam. Als kind is dat schattig maar kleine kindjes worden groot en dan vind ik het minder mooi. En ik zou de afkorting Gijs ook niet leuk vinden.
Maar net wat je zegt, smaken verschillen! Het is jullie kindje, als jullie het alle twee mooi vinden dan is de keuze makkelijk. Het is ook belangrijk dat de naam bij de achternaam past.
Succes! 

Ik hou van meisjes die een “jongensnaam” hebben.
onze oudste dochter heet Sam en 21 december bevallen van onze 2ee dochter Charlie!
gijsje vind ik leuk en nog nooit eerder gehoord. Door te verkleinen toch meisjesachtig.
tess staat in de top 10 super leuke naam hoor maar wil je een top 10 naam?

Terug
Bovenaan