<p>Ik ben in verwachting van onze 2e dochter, maar we zijn er nog niet uit qua naam, en daar word ik mega onrustig van.</p><p>Probleem is vooral dat ik talloze eisen heb waar de naam wel/niet aan moet voldoen: moet uit te spreken zijn, tijdloos (we houden niet zo van nieuwe hippe namen), ook geschikt voor een niet-meisjes-meisje, geschikt voor een volwassene, geen unisex naam en ga zo nog maar even door</p><p>Onze eerste dochter heet Anouk, dat vinden we nog steeds een topnaam. Tot nu to<span style="line-height: 1.5;">e zijn de volgende namen aan de orde:</span></p><p>Sofie, Femke, Loes</p><p>Sofie vinden we heel mooi en goed bij Anouk passen, maar sophie is natuurlijk mateloos populair en hoewel wij nu geen sofies/sophies kennen ben ik toch bang dat er straks 5 bij haar in de klas zitten... plus dat ze steeds zal moeten zeggen dat het met een F is...</p><p>Femke vinden we ook mooi maar ik ben er iets minder weg van als Sofie, bovendien heb ik al een nichtje dat zo heet (maar heb ook een absurd grote familie...)</p><p>Loes vind ik iets minder bij Anouk passen, maar is een vernoeming dus heeft meer sentimentele waarde daarom, maar ik weet niet of ik het net zo mooi vind als de 2 eerdere opties...</p><p>Andere suggesties waren: <span style="line-height: 1.5;">Milou, Lillian, Saskia.</span></p><p>Wat is jullie mening, en hebben jullie nog andere suggesties? Ik heb volgens mij alle namenlijsten al 100x nageplozen, maar misschien komen er toch nog nieuwe ideeen naar boven....</p>