Meisjesnaam

Hallo allemaal,

Ik heb even jullie mening nodig. Ik ben nu 18 weken zwanger van een dochter! We zijn druk aan het nadenken over een naam voor ons dochtertje. Er zijn 2 namen die we allebei heel leuk vinden, maar met beide hebben we ook andere associaties. Ik wil ze even voorleggen, graag jullie mening!

Naam 1: Elin/Elynn ik vind dit een onwijs leuke naam alleen vind ik deze naam op Ellen lijken. Ik wil onze dochter absoluut niet naar een Ellen vernoemen omdat ik een niet zo leuke Ellen in mijn persoonlijk kring heb. Vinden jullie Elin/Elynn ook op ellen lijken?

Naam 2: Isa/Isabel ook deze naam vinden wij erg leuk. Maar de achternaam van mijn partner begint met een S dus als initialen krijg je dan I.S. ...niet zo fijn. We kunnen dit oplossen door er Ysa van te maken, maar dit vind ik weer een beetje tokkie.

Wat vinden jullie? Of kennen jullie namen die een beetje vergelijkbaar zijn met Elin en Isa?

Ik ben benieuwd naar jullie mening! Bedankt alvast.

Haha, wat grappig dat je over allebei al een sterke mening hebt.

Ik vind Elin niet op Ellen lijken. Er zitten bijna dezelfde letters in maar toch zijn de klanken anders.
Isabel staat ook op ons lijstje dus ja die is mooi! Maar ik snap wel het probleem met initialen. Vrienden van ons hadden een soort zelfde probleem. Die hebben het kind twee namen gegeven en de tweede naam als roepnaam gedaan in plaats van de eerste.
Is maar een gedachte.
Succes met kiezen!

Alle namen die je noemt vind ik leuk! Ik zou er nooit Ellen van maken hoor, is voor mij echt een totaal andere naam.
Een tweede naam zoals genoemd wordt is een goede optie. Inderdaad I.S. Is geen fijne initialen, Maarja hoe vaak wordt dat gebruikt?! Post enzo natuurlijk ook niet. Ik zou er dan geen Ysa van maken, vind ik weer beetje ‘verzinnemakerij’ en tokkie gehalte zoals je zelf noemde.

Hoi! Wat goed dat jullie er ook op die manier over nadenken. Bij mijn werk wordt er wel met initalen gewerkt, maar dan zou er in julllie dochter haar geval IS staan en dat roept bij mij eerder de associatie op met het woord "is" dan met het andere. Verder wordt bij post natuurlijk alleen de voornaam afgekort en niet de achternaam, dus daar is het dan sowieso geen probleem. Ik denk, al met al, dat het dus niet vaak een probleem zal geven!! 

Elin vind ik heel leuk, het doet me eerder denken aan Eline, dan aan Ellen.
Isabel is niet mijn smaak, maar ik zou het vanwege de initialen niet laten. 
Ik heb Aoife (Ieve) altijd een mooie naam gevonden. Marin eindigt hetzelfde. Eden zou kunnen.   

Terug
Bovenaan