Meisjesnaam

Na 2 jongens ben ik nu zwanger van een meisje. Super blij mee, altijd zo graag een dochter gewild!
Het stomme is dat ik amper inspiratie heb voor meisjesnamen. Ik wil heel graag Anouk, maar mijn man kan er niet aan wennen.
Nu kwam hij vanmiddag ineens met een naam die ik stiekem altijd heel leuk heb gevonden, maar nooit als optie heb bedacht.
Ik dacht meteen Jaaaa! Maar wat gaan andere daar van vinden...(ik weet het, wij moeten het mooi vinden)

Dus mijn vraag aan jullie, wat vinden jullie van manon? Heb je er een bepaalde associatie mee?
Wij vinden het stoer en lief, maar ben bang dat mensen het ouderwets of tokkie vinden ofzo...
Waarom is dit zo moeilijk, haha!

Andere opties zijn natuurlijk ook zeer welkom!
 
Ik zal een tip geven kijk nooit naar andere mensen, wat zij ervan vinden. Als jullie Manon mooi vinden dan kiezen jullie voor Manon. Ik vind zelf Manon een mooie naam!!

Ik heb zelf een zoon, en ben nu ook zwanger van de tweede. Ik vraag bewust nooit aan iemand of zij het naam mooi vinden. Mijn man en ik vinden de namen van onze zoon mooi, voor de rest intereseert mij niemand wat zij ervan vinden. Vinden ze het niet mooi dan hebben zij pech.


 
Manon. Hele leuke naam. Hoorde je vroeger veel maar nu hoor je hem nauwelijks.. En zoals ze al zeggen. Waarom zou je kijken na wat andere vinden. Het is jou kind, en daar hoort de naam bij die jullie mooi vinden!
 
Echt leuk! Hoorde je vroeger idd vaak, nu amper meer.. maar juist daarom super leuk!! T is een heel lieve leuke en stoere meisjes naam zonder teveel poespas.

Ik vind Manon echt prachtig, zoveel leuker dan wéér een Julia, Sophie of Norah etc..
 
Leuk hoor! En ouderwetse namen worden wel vaker ineens weer mooi gevonden. Ik kende vroeger ook veel meiden die Anouk heetten, kennelijk is dat nu ook weer in de mode. Manon vind ik leuker in elk geval.
 
Leuk stoer en origineel!!! Lekker even wat anders! Wij hebben onze dochter Lucy genoemd en omdat het helemaal niet een naam is wat je nu veel hoort dacht ik ook dat mensen het misschien niet leuk zouden vinden.. Maar krijg er juist heel veel leuke reacties op!
 
Ik reageer nu precies hetzelfde als jou. Vroeger vaak Manon gehoord, nu lees ik hem en denk: eigenlijk een hele leuke naam! Ik zou ervoor gaan! En inderdaad: wat maakt het uit wat anderen vinden, als jullie er maar blij mee zijn.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Tuurlijk moeten wij het mooi vinden, maar het is toch ook fijn om te weten dat we haar geen vreselijke naam geven, haha!
 
Terug
Bovenaan