Meisjesnaam???!!!

Hoi hoi...

Wie weet er nog een leuke meisjesnaam? Ik wil graag een korte naam ivm de lange achternaam. Mijn keus nu ligt op Emi, Tess of Stephie. Wil wel graag dat de naam bij de naam van mijn zoontje Luuk past.
Oja de vader heeft ook nog wensen...hij wil liefst geen mode naam, maar een naam die je 20 jaar geleden ookal hoorde...
Dus wie weet nog leuke namen...

Enne wat vinden jullie leuker/mooier staan Stephie of Steffi????

Alvast bedankt voor de reacties

Mniek31
 
hoi hoi
jeetje moeilijk man,maare kwam tess 20 jaar geleden wel voor?
als ik moest kiezen tussen de namen die jij opnoemde zou ik tess kiezen,maar dat is persoonlijk.
wij willen als het een meisje wordt joy noemen,we hebben 4kids waarvan twee meiden en die heten denise en melody.
maar een korte naam die 20jaar geleden ook voor kwam,pfff zal er nog eens goed over denken oke.
liefs sil
 
Hai,

Moeilijk he een naam zoeken? Wij zijn er ook een tijdje mee bezig geweest, nu hebben we einderlijk de naam die het gaat worden, Robine. Onze eerste heet Kaylee. Maar zal te lang zijn voor jullie.
Er zijn veel internet sites over namen.
Op http://www.voornamelijk.nl  kun je ook namen terug vinden van bewijze van spreken  100 jaar geleden. Er staan heel veel top 100 in van nu en een aantal jaar geleden. Is een hele leuke site.Misschien vinden jullie daar wel iets.

Succes, Ris
 
Hoi Mniek,

Een collega van me heeft haar dochter (bijna 3 jaar geleden) Kee genoemd. Het komt van Petronella af en is dus een oud Hollandse naam. Zelf vind ik Jette of Jet wel geschikt als korte Hollandse naam. Maar ja smaken verschillen.

Groeten,
Ginny
(24 weken)
 
Wat een vreselijk moeilijke vraag zeg!
Toen ik zwanger was van mijn dochtertje Nikky, hadden we al heel snel een jongensnaam, maar voor een meisje konden we niets bedenken. Er waren heel veel leuke namen, maar niet leuk genoeg voor ons kind
Dus bij ons wordt het ook moeilijk om weer een naam te verzinnen wat bij Nikky past.

Dus helaas... ik kan je niet helpen
 
Oh! Ik ken zoveel leuke korte meisjesnamen. Ik wil ook geen modenaam en zeker geen Engelse.  De vader heeft een lange, buitenlandse achternaam dus daar moeten we ook rekening  mee houden.  Wij gaan voor de volgende namen: Saartje, Juultje, Fien(e), Kiki (mijn oma heet zo, afgeleid van Hendrika), Lena of Pien.

Succes!
 
Terug
Bovenaan