Melatonine bij slecht slapen

Hallo,

Even voor de dames waarvan de kinderen slecht slapen.....zoals jullie in een eerder berichtje van mij hebben kunnen lezen hebben/hadden wij veel problemen met het slapen van Yoëll
Sinds een bezoekje aan de kinderarts vorige week mogen wij hem 0,01 mg melatonine geven voor het slapen, dit is een slaaptabletje met een stof die normaal door het lichaam zelf aangemaakt word maar bij sommige babys dus te weinig word aangemaakt waardoor ze niet tot bijna niet willen/kunnen slapen. Sinds een paar dagen gebruiken wij dit zelf ben ik er absoluut geen voorstander van maar het werkt echt.......hij slaapt nu van 8 tot 8 en we maken hem tussendoor even wakker om 00.00 voor een fles en rond 6 uur meld ie zichzelf maar daarna valt ie direct weer in slaap en word dus rond 8 uur heerlijk uitgerust wakker zonder al te hard huilen......heerlijk......hij slaapt wel in de kinderwagenbak bij ons op de slaapkamer omdat hij nog steeds niet in het ledikantje wil....maar vanaf deze week gaan we het opnieuw proberen.

Overdag gaat het slapen ook een beetje beter.....ik ga nl geen grote heisa meer maken dat ie in het ledikantje moet overdag dus ik ga 's middags met hem wandelen en dan valt ie als een blok in slaap en meestal slaapt ie tussen de 1,5 tot 2 uur achter elkaar door.......pffff eindelijk na bijna 5 mnd.....Zelf is ie nu ook veel vrolijker en fitter.

En voor de fles van 20,00 gaat ie eerst lekker in bad met Natusan Bedtime .....

mischien een tip hoor maar heb je al geprobeerd als je de kinderwagen bak in het ledikantje zet of hij er dan wel wil slapen?
maar overdag ga ik ook altijd lekker met marek wandelen hoor die slaapt ook nooit boven
alleen 's nachts wil hij gelukkig nu wel in zijn eigen bedje

groetjes mira mv marek 15 wk

ja das wel een goeie tip......we houden hem nu nog ff bij ons op de kamer en met een daggie of twee kunnen we dat weleens proberen......hebben we voor een aantal weken terug ook al eens gedaan en toen ging het opzich ook goed....nooit weer aan gedacht...

Thanx

Terug
Bovenaan