Melk (bv) op opvang afbouwen?

<p>Onze dochter is 10 maand en krijgt nog borstvoeding. Meestal om 7.00, 10.00, 15.00, 19.00, 22.00 en 3.00u. Daarnaast krijgt ze 3x vaste voeding en drinkt ze tussendoor wat babythee (water wil ze niet). De bv van 10.00u laten we soms al weg omdat ze dan alleen maar een paar slokjes drinkt.  Nu gaat ze 2 dagen in de week naar de opvang (9.00-17.00u) en tot nu toe kreeg ze dan nog zo’n 200ml bv mee. Ik had een behoorlijke voorraad in de vriezer doordat ik de eerste maanden veel overproductie had. Ik ben nu echter bijna door de voorraad heen, wat zou betekenen dat ik weer moet gaan afkolven, alleen lukt dat niet meer zo goed. Ik twijfel nu of we de melkvoedingen op de dagen dat ze naar de opvang gaat niet kunnen afbouwen? (Dus de voedingen van 10.00 en 15.00 laten vallen) De opvang stelde voor om haar anders eventueel een flesje kunstvoeding te geven maar dat doe ik liever niet.  </p><p>Ik ben benieuwd hoe jullie dit afbouwen hebben gedaan?</p>

Tsja ze kunnen toch ook thee geven? Met 12 mnd hoeven ze nog maar 2x melk dus ja.. evt geven ze dan toch wat yoghurt of koemelk? 

Mijn zoontje is ook 10 maanden en krijgt alleen bij de boterham nog melk. Om 10 uur fruit met wat water of thee en om 15 uur een cracker oid met ook wat water.
Wellicht het proberen waard? 
Dit zou je thuis toch ook al kunnen proberen? Om die voedingen af te bouwen? Of is er een reden dat je dat nog niet wil?

Ja klopt, het is meer mijn gevoel denk ik dat ik bang ben dat ze niet genoeg voeding krijgt. Ze was vrij klein bij de geboorte (2900gr). Ze groeit nu prima hoor (cb is tevreden ;)) maar ze is nog steeds kleiner dan gemiddeld. 

Dat was mijn dochter ook, maar zolang ze op hun eigen lijntje doorgeoeien en het helemaal prima!
Ik zou het echt eersr gewoon thuis eens proberen hoe ze het doet met een voeding minder en dan idd thee geven met een cracker oid. 

Je zal heus wel aan haar metken of ze er genoeg aan heeft? Anders kan je altijd nog wat bv geven daarna.

Terug
Bovenaan