Melk collector

<p>Hallo,</p><p>Ik gebruik tijdens de borstvoeding een melk collector voor het opvangen van lekkage aan de 2e borst. Deze wordt met een licht vacuum aan de borst 'geplakt'. Zorgt dit voor overproductie?</p><p>Zonder vacuum opvangen wordt een rommeltje, want dan loopt de melk er bij langs..</p><p>Heeft iemand misschien meer info of tips?</p><p> </p><p>Alvast bedankt</p>

Lijkt me juist fijn om zo een voorraadje aan te leggen? 
Of het tot overproductie leidt hangt een beetje af hoeveel je eruit haalt. Als het 50 cc is zal het wel meevallen. 
Ik heb giga overproductie gehad en het heeft echt ook zijn voordelen, had altijd voldoende voorraad en kon nog doneren

Ja, het kan voor overproductie zorgen, het vacuüm heeft een kolvende, productiestimulerende werking. 

Ben je hier bang voor door eerdere overproductie? 
Hoe oud is je kindje?

Het aanleggen van een voorraadje is fijn hoor, en dat niet alles elke keer zo nat word.. Ik vang tussen de 50 en 70cc per voeding op.
Ik heb op dit moment te volle borsten inderdaad. We voeden op verzoek sinds haar suikers en geelheid nu goed zijn. Dus ik ben ook van 9 naar ongeveer 7 voedingen gegaan. Dit moet natuurlijk ook even aanpassen. Maar ik dacht dat de melk collector daar dan misschien niet zo handig bij was, als het echt productie stimuleert door het vacuum... 
Onze dochter is nu anderhalve week, 2e kindje. Bij ons eerste kindje wist ik nog niet van het bestaan van de melk collector. 

Terug
Bovenaan