melk door avondeten?

A

Anoniem

Guest
ik wil jadey met de pot mee laten eten...aardappelen met groente, maar ze mag uiteraard geen jus of vlees (toch?) wat doen jullie erdoorheen of het minder droog te maken? ik dacht aan gewoon melk? Is dat goed?
Mogen ze ook rijst? en wat eten jullei kleintjes als jullie bv cicli concarne eten of macaroni?

gr tammy

Ik doe er altijd een beetje kookvocht (van de groenten/aardappels) doorheen. Ik weet niet of je BV geeft, maar dat kan ook. Gewone melk weet ik eigenlijk niet of dat al mag.
Of anders gewoon een beetje water?

Hoi Tammy

Baby's mogen absoluut geen melk, dan bedoel ik de melk die wij drinken. Er zitten te veel eiwitten  en zout  in en dat kunnen de darmpjes nog niet aan.
Ik denk dat je het eten beter een beetje nat kan maken met gewoon wat water of appelmoes.

Succes en groetjes Rianne, mama van Thijs

sorrie, nog even:

hoe oud is Jadey? vanaf 6 maanden mogen ze wel vlees, maar  in het begin liever gekookt vlees dan gebakken. Kruiden als zout en peper ook nog even achterwege laten. Rijst mag ook vanaf 6 maanden.

Als wij zoiets eten, dan kook ik apart voor die kleine. Of een potje.

Hoi,

Gewone melk mag je idd niet aan de kleintjes geven. Wat je wel kan doen is het hapje  "papperiger" te maken door er opvaolgmelk  of idd kookvocht doorheen te doen. Rijst mogen ze ook hebben, misschien dat je het nog een beetje fijner moet maken, maar dat merk je vanzelf...

Groetjes, Marieke (mv Nikki 24-01-07)

ik maak het bij boas ook wat papperiger met melk.zn eigen melk wel te verstaan,maar dat bedoel je denk ik ook.
groetjes karin

Terug
Bovenaan