Melk drinken (buiten de borstvoeding om)

<p>Hallo Allemaal</p><p>Mijn ventje van 15 maanden krijgt ‘s ochtends en ‘s avonds een borstvoeding. Overdag drinkt hij water en vooral thee. Ik vind dat hij hier niet veel van drinkt. Wanneer ik hem bij de lunch een beker gewone of karnemelk geef drinkt hij met plezier 250 ml op. Kan ik hem dagelijks melk geven bij de lunch zodat hij wat makkelijker aan zijn vochtintake komt of is dat icm de twee borstvoedingen te veel melk?</p><p> </p>
 
Borstvoeding en koemelk zijn op dit gebied volgens mij niet goed met elkaar te vergelijken.
Inplaats van koemelk kun je ook haver of koksmelk proberen!
 
Vanaf een jaar heeft je kindje ongeveer 300 ml zuivel nodig. Als je 2-3 voedingen aan de borst geeft kom je daar wel aan. 


Die 300 ml is ook meteen het maximum. Maar daarbij telt borstvoeding niet mee. Kun je het nog volgen? Best ingewikkeld! 
Simpel gezegd telt borstvoeding wel mee voor het minimum, maar niet voor jet maximum. 


Bijvoorbeeld: je kindje drinkt 3 voedingen  aan de borst per dag. Voor het gemak nemen we aan dat dat 300 ml is. Dan mag je kindje nog 300 ml andere zuivel (koemelk, geitentoghurt, kaas etc). Maar het hoeft niet, je kunt die andere zuivel ook weglaten. 


Ander voorbeeld: je kindje drinkt nog 1 voeding aan de borst, laten we zeggen 100 ml. Je kindje moet dan nog 200 ml andere zuivel krijgen. Maar het mag niet meer dan 300 ml zijn. 
 
Super! Dan blijf ik denk ik een beetje afwisselen en krijgt hij melk bij de lunch, behalve op dagen dat hij pap of kwark als ontbijt heeft gehad. 
 
Terug
Bovenaan