melk drinken

Hallo,

Kan iemand ons helpen?
Onze dochter is nu acht maanden en weigert sinds een paar weken overdag melk te drinken. Ze drinkt wel sap en eet fruit en groente, maar zodra de melkfles komt, doet ze de lippen op elkaar, draait haar hoofd weg en gaat huilen. Het gevolg is wel dat ze 's nachts ineens weer wakker is en honger heeft, dan wil ze namelijk wel een fles. Tot voor kort, dronk ze tegen acht uur 's avonds haar laatste fles en sliep dan door. Heeft iemand tips voor ons?
 
Hoi Sigrid,

Ravi is van 22 april 2004 en hij drinkt al een maand ofzo geen melk meer. Hij vertikt het gewoon. Op het CB zeiden ze dat we hem gewoon 3x per dag pap moesten geven. De wijkverpleegkundige heeft 4 kinderen en zij had hetzelfde aan de hand.
Ravi's schema is als volgt:

- s ochtends 180 ml pap, lekker stevig
- fruithap
- s middags 1/2 tot 1 boterham en daarna 90 ml pap (dun)
- 17.00 uur groentehap
- 19.00 uur of later 180 ml pap niet te dik

Zo krijgt hij toch nog de benodigde melk binnen. Omdat het een stevige jongen is letten we er wel op dat we de pap niet te dik maken. Oh ja, we geven de pap uit bordje, lekker happen. Want papfles weigerde hij ook.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt! Ben benieuwd of het werkt. Succes ermee,

groetjes van Cindy
 
Hai Sigrid,
Ik had hetzelfde probleem met mijn zoontje van 8 maanden. Hij dronk wel de fles 's ochtends,daar zat bambix bij in. Andere flessen wild ehij niet en begon ook te huilen als ik met de fles aan kwam. het Cb vertelde mij dat het met deze leeftijd veel vaker voorkomt, datz e de melk gewoon zat zijn. Ik geef nu in plaats van de laatste fles die ik om 19.00u gaf een bakje yoghurt met een heel klein beetje vla. Dit vind hij heel lekker en volgens het Cb is dat ook goed ipv een fles.
mijn zzontje is inmiddels over de ergste weerzin tegen de flessen heen en drinkt nu 1 fles met bambix en 1 gewone fles op een dag. en dus de yoghurt. volgens het cb is dit voldoende (naast de groente, fruit en stukmjes brood)
strekte ermee, lastig he, als ze niet willen eten..
 
Terug
Bovenaan