Melk drinken

De laatste tijd valt het me steeds vaker op dat Milan zijn melk laat staan. Eerder dronk hij 2 bekers melk per dag met smaak leeg. De laatste weken gooi ik dus steeds zijn beker melk weg na een uur. Ik ben zelf absoluut geen voorstander van chocomelk of fristi o.i.d. dus dat krijgt hij eigenlijk alleen tijdens speciale momenten. Hebben jullie een idee hoe ik hem weer melk kan laten drinken ? Want het lijkt me wel erg belangrijk dat hij zijn melkproduct binnen krijgt, aangezien de kaas ook niet echt in de smaak valt.....

Groetjes

Onze dochter heeft een periode ook geen melk willen drinken.
We hebben haar toen een periode Optimel laten drinken, wat ze volop dronk. 's ochtends wel melk (100 ml) en 's middags dan Optimel.

Hoewel ik er ook geen voorstander van ben, dacht ik, zo krijgt ze toch wat calcium binnen. Op den duur heb ik bij een laatste pak uitgelegd, dat als het op zou zijn, ik geen nieuwe meer zou kopen. Dat ze dan melk moest drinken. Haar uitgelegd waarom melk zo goed is. En ze nam het zo aan en dronk vanaf die tijd melk. Niet altijd met veel plezier, want fristi ed zijn natuurlijk veeeel lekkerder.

Ik schenk ook echt maar 100 ml in, zodat ze geen beker vol heeft staan, waar ze tegenaan hikt. En meestal drinkt ze het zo achter elkaar op.

Gek genoeg eet ze elke dag een schaaltje yoghurt puur op, niets erin. Heeft ze altijd al gedaan en dit houden we vol. Niets geen zoete lekkere toetjes dus hier.

Kaas wil ze ook niet eten (heel af en toe wil ze een plakje), maar smeerkaas eet ze wel en dat krijgt ze dan ook regelmatig op haar boterham.

Zelf lustte ik op een gegeven moment ook geen melk meer, was een jaar of 8. Geen kaas, geen boter. Vanaf die tijd ik eet zelden melkproducten. Ik compenseer het nu wel door 's ochtends melk met cruesli te eten, zodat ik toch melkproducten binnen krijg.
Misschien zit het in de familie....

Groetjes, M7806

Hoi Jolanda,

Julian wilde op een gegeven moment ook geen melk meer. Ik denk dat hij gewoon melk-moe was, want elke dag hetzelfde vind ik zelf ook niet lekker.
Daarom wissel ik nu af met karnemelk, sojamelk (naturel, soms een smaakje)  en soms drinkyogurt (verdund met melk) en dat gaat goed. Hij krijgt ook wel eens chocomelk (nesquick), maar eigenlijk nooit fristi. Zoetigheid krijgt hij al genoeg met roosvicee.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Ook wij wisselen af: 1x in de maand eens een pak chocomel, of de goedkope fristi variant!

Wat misschien ook een idee is, is chocopops of smacks waar je melk aan toevoegd!
Jente vindt het heerlijk en mag altijd het laatste beetje melk uit het bakje drinken ;-). Zo krijgt hij melk binnen en ook eens een andere maaltijd dan brood. Ik doe hem ook een groot plezier met af en toe brinta pap! Zo wisselt hij af en blijft hij alles lekker vinden.

Groetjes Fennie en Jente

Gaat gewoon over die periode hoor! Hij is het gewoon even zat..
Kay mag hier altijd zelf kiezen tussen roosvicee, melk of soms (kinder-)thee. En vooral dat laatste is op dit moment erg favoriet. Dat is gewoon wat normale koemelk met een scheut warme thee (met een smaakje) er bij. Ook hebben wij soms chocomelk/optimel, echter krijgt hij hier maar eens in de 2 a 3  dagen een bekertje van. Dat is gewoon voor de lekkerigheid! We maken het  dan ook heel bijzonder door te fluisteren in zijn oor:"Niemand verklappen hè! Want dit is hééééééél lekker!!". Kay's oogjes glunderen dan helemaal als hij dan herhaalt :"Nee,.. niemand verklappen en zeggen,.. Ssstt..."

Kay krijgt alléén fristi als we ergens op een terrasje zitten "voor de gezelligheid" (zoals hij zelf dan zegt, hahahahaha).

Ik zou eens wat thee bij de melk doen en dan heel spannend maken haha.. échte kinderthee!! Wauw!!

Ben benieuwd!!

Liefs,
Esmé mv Kay en Gwen

ps: niet teveel zorgen maken hoor! Een bekertje yoghurt of wat kwark na het eten is ook prima!

Hoi hoi,
Ik heb dus vanmorgen fruitmelk opgehaald. Dat werd met smaak gedronken. Ik ga het maar eens om en om proberen. Ook de kinderthee standaard aanbieden, hij vind thee opzich heel lekker maar dan zonder melk, ga het gewoon proberen. Tja vla en yoghurt vind hij ook wel lekker. De yoghurt eet hij vaak met muesli als ontbijt, maar toch wil ik hem wel melk laten drinken.... Ik ga maar eens van alles proberen en ook de soyamelk....

Dank jullie wel voor het mee denken

Hoi,
Skip houdt ook niet echt van melk en ook niet van kaas ;( Hij eet
's ochtends nog steeds pap en 's avonds meestal ook wel een toetje, dus hij krijgt denk ik best genoeg melk binnen.
Daarbij is veel melk (naar mijn idee) ook helemaal niet nodig.... wij Nederlands zijn opgegroeid met het idee dat veel melk heeeel erg gezond is.... maar daar zijn de meningen toch wel over verdeeld. Er zijn genoeg landen in de wereld waar melk bijna niet gedronken wordt, en al helemaal geen koeienmelk.
Dus ik denk dat je kind vrij vlug genoeg melk binnenkrijgt hoor!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Hoihoi, heb je er wel eens aan gedacht om 'm sochtends te laten ontbijten met muesli of zo'n soort product. Hier zijn hoepaloeps (van bambix ofzo) of de gewone 'loops' of 'honeypops'   erg favoriet.
groetjes!
Nelleke

Terug
Bovenaan