Onze dochter heeft een periode ook geen melk willen drinken.
We hebben haar toen een periode Optimel laten drinken, wat ze volop dronk. 's ochtends wel melk (100 ml) en 's middags dan Optimel.
Hoewel ik er ook geen voorstander van ben, dacht ik, zo krijgt ze toch wat calcium binnen. Op den duur heb ik bij een laatste pak uitgelegd, dat als het op zou zijn, ik geen nieuwe meer zou kopen. Dat ze dan melk moest drinken. Haar uitgelegd waarom melk zo goed is. En ze nam het zo aan en dronk vanaf die tijd melk. Niet altijd met veel plezier, want fristi ed zijn natuurlijk veeeel lekkerder.
Ik schenk ook echt maar 100 ml in, zodat ze geen beker vol heeft staan, waar ze tegenaan hikt. En meestal drinkt ze het zo achter elkaar op.
Gek genoeg eet ze elke dag een schaaltje yoghurt puur op, niets erin. Heeft ze altijd al gedaan en dit houden we vol. Niets geen zoete lekkere toetjes dus hier.
Kaas wil ze ook niet eten (heel af en toe wil ze een plakje), maar smeerkaas eet ze wel en dat krijgt ze dan ook regelmatig op haar boterham.
Zelf lustte ik op een gegeven moment ook geen melk meer, was een jaar of 8. Geen kaas, geen boter. Vanaf die tijd ik eet zelden melkproducten. Ik compenseer het nu wel door 's ochtends melk met cruesli te eten, zodat ik toch melkproducten binnen krijg.
Misschien zit het in de familie....
Groetjes, M7806