Melk en appelmoes?

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik ben 9 w en 2 d zwanger, heb gelukkig niet echt lats van misselijkheid wel erg moe. Komt ook bij dat mijn nieuwe baan pas per 5 februari ingaat dus alleen maar thuiszit en daar wordt je sowieso al moe van.

Nu probeer ik gezond te eten. Al een tijdje hoor:D!!
Kibbeling aardappels, spinazie maar ook wel eens een pizza van de pizzaboer.
Smorgens drink ik jus'd orange. 2 glazen zeker wel.

Ook drink ik melk maar dan met een theelepel nesquick erin anders krijg ik de melk niet door mijn keel. Oom meer fruit binnen te krijgen heb ik nu appels gekocht en maak daar appelmoes van...Weet niet hoe ik het anders binnen moet krijgen.

Snap sowieso niet hoe je de eerste driemaanden gezond moet eten en alles als de meeste vrouwen alles er net zo hard weer uit gooien?!

Maar mijn voornamelijke vraag was kan dit kwaad? Het is ons eerste kindje dus dan heb je sowieso al meer vragen

Bedankt

Jacomien

Hoi,

Volgens mij maakt het niet zoveel uit als je er een beetje chocomelk van maakt. Is toch meer melk wat je drinkt. Gewone chocomelk bevat natuurlijk veel vetten. Dat zijn alleen maar calorietjes.

Maar als je echt geen melk lust, misschien wat yoghurt of kwark? Dan heb je toch je melkproducten gehad.

Ze hebben nu ook appelsientje met calcium. Je drinkt 's ochtends jus d' orange dus dat lust je dan wel. Misschien helpt dat??

Tja en fruit als je het echt niet lust. Zorg dat je voldoende groentes eet en anders wat extra vitamines slikken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

Liefs en groetjes
Nicole

Hoi,

Het is belangrijk dat je 2 ons groenten en 2 keer fruit per dag eet maargoed dat weet iedereen. Als je geen melk lust kun je het gerust laten staan en vervangen door bv een lekkere aardbeienyoghurt. Dat werkt net zo goed. Het gaat erom dat je zuivel binnenkrijgt en daar vallen kaas, yoghurt, kwark ed ook onder dus als je geen melk lust maar wel yoghurt tja....

Jus d'orange uit pak is niet vergelijkbaar met vers fruit volgens mijn arts. Sterker nog geperste jus (vers) mist al dingen die een hele sinaasappel wel heeft. Lust je ook geen pruimen, peren, kiwi's ed? Wat je ook kan doen is een blender kopen en smoothies maken. Erg smakelijk en dan krijg je alles binnen dus ook het vruchtvlees.

Let erop dat je natruimrijke groenten niet combineert met vis. Teveel zware metalen. Spinazie kun je bv beter eten met vlees en niet groene groente (bv bloemkool) met vis. Enne die pizza is helemaal niet erg hoor zo af en toe! Gewoon lekker van genieten!

Zooo wel weer genoeg info zo toch? (ik had een erg uitgebreid gesprek in het ziekenhuis haha)

lfs ing

Hoi Jacomien,

als je maar gevarieerd eet en niet te veel snoept (ook is dat nu wel moeilijk) en veel water drinkt. Krijg je genoeg binnen.
Zelf probeer ik elke ochtend 2 sinasappeltjes te persen, want uit pak vind ik niet te drinken, en daar doe ik dan meestal een banaantje bij  (rijp!, geen groen erbij want dan heb je meer kans op verstopping) of een kiwi is ook lekker, een grapevruchtje (niet te veel want dat is bitter) of een citroentje. Misschien lust jij er een appeltje doorheen, dat vond ik zelf niet zo lekker. 2 citrusvruchten is genoeg voor je vit C voor die dag.  En dan mixen maar. Je kunt het ook door je pap doen als je het zo niet lekker vind, wil je er suiker bij neem dan rietsuiker in  witte suiker zit namelijk niks alleen calorieen.  

Liefs,

Met appelmoes bedoel ik natuurlijk verse. Dus appels schillen in pan laagje water en koken maar. Heerlijk

Bengeen snoeper, hou geen eens water binnen krijg ik al braakneigingen.
Frisdrank drink ik ook niet. Alleen maar theinevrije thee, sinaasappelsap dan en melk met een theelepel nesquick..

Verder gewoon bruin brood en s'avonds warm..Ik heb gelezen dat 2 a 3 glazen melk al voldoen aan je melk hoeveelheid.
Ook kreeg ik net de magazine van WIJ Jonge ouders en daar staat in dat je veel vis moet eten dat is goed voor de hersenen van de baby. Nou dacht het neit. Ik heb kibbeling gegeten en die kwam er wel 6x uit tot aan de tegfels achter de wc aan toe!
Je mag wel zalm eten maar geen gerookte zalm?? Ik ben al geen viseter dus dat owrdt helemaal niks

Ben het weer kwijt

Terug
Bovenaan