Melk en vliegen

<p>Dag allemaal, </p><p>Wij gaan binnenkort op vliegvakantie. Het is mij alleen niet duidelijk of ik de pyjama papjes of melkpakjes mag meenemen in de luiertas? En moet het dan maar 100 ml zijn? <br />Mijn zoon is 2 jaar en heeft dus een eigen stoel. Ik weet dat het voor baby’s onbeperkt is en er niet moeilijk gedan wordt maar hoe zot het met peuters? Zoon kalmeert er namelijk erg van dus zou wel handig zijn als het meekan.<br /><br /></p><p>alle andere tips voor lange vliegreizen met een peuter zijn ook welkom :) bedankt! </p><p> </p>
 
Hier 2x gevlogen met kinderen onder de 4 jaar. Vorig jaar zomer was m'n oudste dochter 3.5 jaar, ze mocht gewoon haar beker vol sap meenemen in het vliegtuig (beker van 200ml) en ik had daarnaast nog een thermosfles van 500ml gevuld met extra sap. Dat mocht allemaal mee. Zolang je kleine kinderen hebt mag al het vocht mee is mijn ervaring, ze hebben er nooit moeilijk over gedaan! Bij geen enkele luchthaven of luchtvaartmaatschappij.

Hoe ver ga je vliegen? Wij hebben nooit verder dan 3 uur gevlogen maar dat vond ik al lang zat, want met de hele reis van en naar het vliegveld en de wachttijd ben je een hele dag kwijt.
Wij hadden voor onze kinderen een koffertje gevuld met nieuwe speelgoedjes (magneetspel, nieuwe poppetjes en eenhoorns en autootjes, puzzeltje, magnetisch tekenbord etc..) bij Lobbes.nl kun je wel leuke kleine prulletjes vinden! Dus al het speelgoed was nieuw en daar waren ze al ruim een uur zoet mee. Tablet meegenomen en daar van tevoren filmpjes op gedownload. Maar alleen de laatste 45 minuten was dat nodig gelukkig, verder deden ze het zo goed!
Nu hadden we geluk dat zowel op de heen als terugweg er achterin een bankje helemaal vrij was. We zijn daarheen verhuisd en zo hadden we wat meer ruimte en niemand last van de kinderen, we zaten helemaal op het laatste bankje. Dat was superfijn, zeker omdat de jongste van bijna 2 toen een eigen stoel had ipv uren op schoot.

Succes! Ik vond het beide keren best een onderneming maar als je het goed voorbereidt met nieuwe speelgoedjes en veel kleine dingetjes meeneemt om te eten vond ik het goed uit te houden. Stuk beter dan uren op de achterbank van de auto naar Zuid-Frankrijk bijvoorbeeld ;)
 
Bedankt voor je reactie. 
wij hebben een lange vlucht van 8u en dan een overnachting en daarna een vluxht van 3 uur. 
we zijn heel goed voorbereid omdat zowel partner als ik vaak gevlogen hebben. Vanwege corona is dit de eerste vlucht met de kleine. Helaas al meteen een lange maar kan even niet anders. 
genoeg prulletjes ingepakt en de tablet mee. Kan alleen maar hopen dat hij veel zal slapen haha 
 
Wij vlogen begin deze maand met baby. Kregen tot mijn grote verbazing bij security te horen dat die regelen van max. 100ml helemaal niet meer geldt! In verband met nieuwe, betere apparatuur werd ons verteld. Alles mag dus gewoon mee!
 
Wij hebben vanaf dat onze dochter 3 maanden oud was, regelmatig gevlogen, ook in coronatijd. Dit ivm wonen en werken in het buitenland. Ze is nu 2,5 jaar en hebben 3 maanden terug het laatst met haar gevlogen. In totaal nu zo'n 8-10 keer en alle keren waren ze heeeeel flexibel het ging om voeding/drinken voor haar. Zowel als kleine baby als toen ze al 2 jaar was. En dat op alle vliegvelden: In Europa, maar ook daarbuiten (Egypte, Midden-Oosten etc).
De laatste keer had ik per ongeluk nog wat grote pakjes drinken in onze handbagage zitten. Bedoeld om onderweg naar het vliegveld op te drinken, maar waren dat helemaal vergeten. Dus toen ze deze bij de security check vonden, zei ik direct: o, sorry, gooi maar weg, helemaal vergeten. Toen zei die man: Nee joh, dit is lekker voor je dochter onderweg. En hup, hij deed het zo weer terug in de tas.
Dus als ik jou was, zou ik de pakjes melk zeker meenemen. Ik zou er raar van opkijken als je ze niet meekrijgt. Wij kregen dus zelfs dingen erdoor waarvan ik aangaf dat ze niet voor haar waren ? Dus een Pyjama papje moet lukken! 
Succes! 
 
Dat wat Spookie schrijft heb ik zelf nog niet meegemaakt. Wellicht is dit nu vanuit NL het geval, maar met overstappen en zeker buiten Europa, zou ik er niet direct vanuit gaan.. 
 
Ik wou dat ik dit had gelezen! We wisten het niet en hebben dus pakjes voor niks weggegooid ?. 


Als je het hebt dan is een koptelefoon voor aan je tablet wel handig. Of nog beter "noise cancelling headphones". 
Verder is het handig tijdens het opstijgen en landen een speentje te geven om de gehoorgangen te ontluchten. Ons kindje ging duimen. En anders wat lekkers geven om op te sabbelen/kauwen. 
 
Terug
Bovenaan