melk/fles

A

Anoniem

Guest
Haaaaaaai,
ik vroeg me af hoeveel flessen/hoeveel melk jullie geven nog....

mijn meisje is 8,5 mnd en krijgt `s morgens pap van 180+6 schep voeding en dan 7/8 lepels bambix.Pap uit kommetje.
`s middags bij boterham 150 +5 sch uit fles(wil de melk niet uit tuitbekertje)
en dan rond 19.30 fles 255 melk +3 nutrix.
Vroeg me af wanneer fles van 150 weg kan bij boterham?maar dat zal nog wel lang blijven....
gr gaby

Yoëll krijgt 's morgens een fles van 230cc, bij zn boterham een fles van 150cc en voor het slapen een fles van 230cc met twee eetlepels nutrix.

Ik durf niet te zeggen wanneer de fles tussen de middag eraf gaat.
Moet binnenkort naar het cb en zal ik eens kijken wat hun ervan zeggen.

Pauline

ik denk eerder dat je de laatste fles beter kan afbouwen.....want die fles bij de boterham word straks gewoon vervangen door gewone melk.
Vanaf 8 maanden hebben ze naast de bijvoeding nog maar 300 tot 400cc melk nodig.

Jari is nu bijna 8.5 mnd en zit op het volgende schema
180cc melk en boterham met beleg (wil geen pap meer)
tussendoor sap (en ook wel eens een koek)
180cc melk en boterham met beleg(en ik laat altijd eerst de boterham eten en dan de melk)
smiddags fruit
met het avondeten eet hij met ons mee en als we iets eten wat hij nog niet mag krijgt ie een potje. Daarna een toetje(gewoon zelfde als ons) en dan gaat hij rond 19 uur/19.30 naar zijn bedje.

de melk is nu nog opvolgmelk maar als hij tegen een jaar is dan krijgt ie gewone melk of yogho en dit schema blijft ongeveer maar dan mss in mindere hoeveelheden.
Groetjes Nessie

o ja smiddags drinkt hij ook nog altijd veel diksap....1 tuitbeker tot 1,5...dus genoeg vocht krijgen ze wel binnen.
Hij drinkt bij de boterham wel zijn melk uit de tuitbeker.

Hjerre is nu 9 en een halve maand en krijgt nog drie flesjes opvolgmelk per dag van 180 ml water. Hij vind het heerlijk en geniet er nog erg van. Hij valt ook vaak bij de middagfles lekker in slaap en zolang hij ervan geniet en aangeeft dat hij ze wil, krijgt hij ze van mij. Overdag krijgt hij ook 2 tot 3 flesjes sap van 60 ml of soms 80ml.
Gisteren was het eigenlijk voor het eerst dat hij zijn avondfles niet leeg kreeg...dus ik denk dat het vanzelf wel te merken is wanneer hij minder flesjes wil.

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan