melk hoeveelheid/ sap/water hoeveelheid

ik zie over de hoevele melk. nou de mijne is 2 jaar en 2 mnd oud en krijgt per dag 800 cm melk
en daarnaast aan water en verdunne diksap met veel water (meer water met een smaakje) zo 600 cc

de mijne heeft vanaf de geboorte veel gedronken, ze was 6 mnd oud en kreeg nog 10x per dag borstvoeding, ( borstvoeding kunnen ze nooit te veel van krijgen) toen ze 11 mnd oud was kreeg ze nog steeds zo 7x per dag bv, zelfs snachts nog 2 keer.

mijn dochterdoet het veder prima, is 90 cm en weegt 12 kilo rond al een jaar zelf toen ze 12 mnd oud was woog ze 10.5 kilo.
 
wat wil je graag horen?

heb je een vraag?

of gewoon eens horen hoeveel andere kinderen  drinken?

mijn 3 kinderen zijn allemaal heel verschillend..
de eerste drinkt alleen zuivel, zo'n 600 ml. per dag
de tweede drinkt veel, 500 zuivel en 500 ranja/sap
de derde drinkt heel weinig, 300 zuivel, 100 ranja, 50 sap (eet wel vrij 'nat' )

allemaal plassen en poepen ze goed, die meer drinkt   plast alleen wat vaker.
 
Hai,
Ons zoontje drinkt ook heel erg graag melk, het liefst de hele dag door.
We hebben aan een dieetist gevraagd of dit teveel was, en dat was wel degenlijk zo.
Vanaf 1 jaar mogen ze nog maar tussen de 300 en 500 cc melk per dag.
In melk zit teveel eiwit en dat kunnen hun nieren niet verwerken.
Wij hebben nu 3 vaste melkmomenten ingesteld: bij het wakker worden, tijdens de lunch, en voor t slapen gaan.
Verder drinkt ons zoontje ook graag veel sap e.d. Op zich is dat geen probleem, maar het geeft wel een verzadigd gevoel waardoor ze minder veel eten.
Dus daar proberen we wel wat mate in te houden.
Groetjes Soela
 
hoi,

melk   dat wil die van mij ook graag. Ik gebruik hlf volle melk en doe er dan   zelf ook nog wat water   bij. Deze slappe melk krijgt hij ongeveer   600   ml. Bij het opstaan   enbij het naar   bed   gaan. Verder   drinkt hij diksap. Ik probeer wel altijd   een uurtje voor het eten   geen drinken meer   te geven.
En mijn zoon woog met 12 mnd ook   bijna 10 kilo. Nu   een jaar later   is het 12 kilo   en 83   cm. Nou daar   kn je dus niet overin zittten.

gr ruth
 
Terug
Bovenaan