Melk, is dat om te drinken??

A

Anoniem

Guest
Sinds kort wil onze zoon  (9,5 maanden) zijn melk niet meer uit een fles. Af en toe een slokje uit een tuitbeker of een gewoon glas gaat wel maar dan krijg ik er echt geen 500cc per dag in! Als ik er (brinta)pap van maak lust hij er wel pap van (ha ha) maar ik kan hem moeilijk drie pap voedingen geven.

Denk dat ik maar een vitamine d ga kopen want die halve liter is tegenwoordig echt een probleem...

Komt dit jullie bekend voor, iemand tips???

Een trotse mama

onze knul (9 maanden) drinkt plusminus 250 ml melk dus dat is ook echt te weinig. Dat van die vit D dat is een goed idee, dat gaan wij ook maar extra geven.
Hij lust wel graag bambix (die van 6 maanden; niet die vanaf 8 maanden)   maar vlgs CB waar we vandaag waren, kunnen we hem onbeperkt bambix geven omdat lengte en gewicht in verhouding zijn. en dat mag dus die lekkere van 6 mnd zijn. Ook yoghurt telt mee dus dat kan dan ook nog.

Veel succes ermee

Heel herkenbaar!! Lukas drinkt ook slecht uit de fles. Zeker in een drukken omgeving. Wij geven hem ook pap ('s ochtends) en  we geven hem zijn fles als hij in bedje ligt vlak voordat hij gaat slapen ('s middags en 's avonds)  dan tuttert hij hem meestal opeens in eén keer leeg. nadeel is dat je hem dan dus niet lekker vast hebt tijdens het voeden. Op het cb zeiden ze tegen ons dat fruit en groentes ook meegerekend mogen worden bij de 500cc.

Hoi,

Hier ook zo'n mutsje. Wij geven nu zoveel mogelijk in bekertjes. Is wel een beetje geknoei, maar vooral als wij ook uit een beker drinken vindt ze het geweldig.

Volgens mij hoef je pas aan de vitamine D als de hoeveelheid opvolg melk onder de 300 cc zit. Check het ff bij je cb, want teveel vitamine D is ook niet goed.

Groetjes, KT

Hier ook zon geval.

Onze kleine meid  is nu 9,5 maand oud en dit  was haar ritme:

7.00 / 7.30 uur     fles van 180 cc + 6 schepjes
10.00                               1,5 boterham met beleg + 125 cc  halfvolle melk
14.00                               fruithap van 2 stuks fruit en 125 cc water met ietsie beetje ranja
18.30                               groente + toetje

Tussendoor krijgt ze nog een flesje 125 cc water of halfvolle melk. En rijstewafeltje of lange vinger.
Dit ging echt super.

Gisteren was ik op het cb en daar vielen ze dus over de halfvolle melk en vertelde ze me dat ik 3 flesvoedingen moet blijven geven en dan ook echt opvolg melk.
dus gisteren en vandaag weer geprobeerd maar mevrouw wilt echt niet en drinkt daarna dus ook geen gewone melk en water meer omdat ze zo over de rooie is.
Ik  moet ook de boterham en het fruithapje omdraaien.

Wordt er gek van

Alicia (8,5 maand) drinkt ook maar heel weinig opvolgmelk
Ze krijgt 's ochtends een fles van 200cc. Deze drinkt ze meestal helemaal leeg.
's middags krijgt ze nog een fles van 200cc, maar drinkt ze meestal maar iets meer dan de helft van op. 's avonds na de warme hap krijgt ze nog 50ml yoghurt. Ik hoef het niet eens te proberen om haar dan nog een fles te geven want dat wil ze dan gewoon niet. Pap krijgt ze ook niet, want dat vindt ze niet lekker.
Bij het cb zeiden ze vorige keer (Alicia was toen 7,5 maand) dat ze minimaal 300ml opvolgmelk moet krijgen. Dus dat het helemaal niet erg was dat ze maar zo weinig dronk. Als ze maar totaal minimaal 500ml vocht binnenkrijgt, incl. vocht uit fruit en groentehap.
Je moet gewoon doen wat je kind zelf aangeeft en waar je jezelf het beste bij voelt.

Groetjes,
Lisette

Hoi,

Wij waren maandag op het cb en hier (Zwolle) zijn ze een stuk relaxter in dat soort dingen. Ja, opvolg melk is beter, maar als ze het niet willen drinken wat dan? Je kan het moeilijk met een trechtertje naar binnen gieten toch?

Maak je niet druk om wat je cb zegt, dat je kindje voldoende vocht krijgt is echt een stuk belangrijker dan die opvolgmelk!

Groetjes, KT

Hoi,

Mijn zoon (17-10-06) krijgt al vanaf 8 mnd gewone melk. Heb al die tijd volledig bv gegeven en opvolg melk wil hij echt niet. Bij mijn cb hebben ze het zelf voorgesteld toen ik zei dat hij geen opvolg melk wilde. Zo zie je maar weer, elk cb zegt weer wat anders. Hij is voldoende gegroeid in deze periode dus wat dat betreft. Doe gewoon wat jij denkt dat goed is, vroeger ging het toch ook  goed en toen waren er heel andere regels. Toch.

Succes Sylvia

Terug
Bovenaan