melk niet lekker?

Hallo mama's,
Ik heb een vraag over kruidvat extra care. We zijn dit gaan geven omdat Kasper (9wkn) veel moeite heeft met poepen en harde ontlasting. Maar hij ging er steeds minder van drinken, huilde ook wel een tijdens een flesje en wilde ook weer steeds vaker drinken.Hij weegt  5 kilo.  Hij zou nu al op flessen van 150cc moeten zitten, maar hij drink nu hooguit 100 cc per fles. TOT mijn man zei: misschien vindt ie 't gewoon niet lekker... dus toen hebben we er wat roosvicee doorheen gedaan (hadden we al eerder op aanraden van de ha gedaan ivm moeilijk poepen) en het flesje ging in een moeite leeg. Zijn er moeders die dit herkennen? En heeft iemand nog tips? ik ga morgen nog even verder met de roosvicee, kijken hoeveel hij ervan wil en hoe lang hij ermee doet tot t volgende flesje. gr joeki

Roosvicee is zoet en alles wat zoet is is lekker...
Ik weet niet hoe de samenstelling is van de extra care , maar misschien zitten er minder melksuikers in , dus is de melk ook al minder zoet.
Verder moeten sommige kindjes wennen aan een ander soort voeding , dit kan soms wel een aantal dagen duren.
In principe geld dat zolang je kindje goed genoeg groeit (en dat denk ik wel aangezien mijn dochtertje van 15 weken is net 5kg.)

Groetjes Xanthe

Mijn dochter, 7 weken, weegt ook 5 kilo. Zij drinkt ongeveer 5 x 135 à 140 cc per keer. Enkel eens een keertje 150 cc.

Van de KA heb ik meegekregen (ze was/is een lastige drinker) dat ze minimaal 110ml/kg per 24 uur moet drinken. Bij 5 kilo komt dat uit op 550 cc per dag. Maar dat is dan ook het uiterste minimum. Van mijn dochter weet ik dat ze groeit bij een inname van 120ml/kg.

Groetjes Jansje
Mama van Hanne

Hallo,

Ik weet niet hoe de Kruitvat voeding smaakt, maar ik heb wel vaker gehoord dat baby's de Friso voeding lekkerder vinden dan bijvoorbeeld Nutrilon. Aan de ene zou meer smaak zitten dan aan de andere. Friso zal wel duurder zijn dan de Kruidvat voeding, maar je zou het eens kunnen proberen. Onze kleine man is er al bijna 9 maanden mee geworden. Succes want ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit als je kindje slecht eet/dinkt.
Groetjes!

Hallo Joeki,

een bekend verhaal. ons zoontje ( nu 16 weken)  kreeg na 4 weken borstvoeding nutrilon standaard. Met als gevolg niet kunnen poepen en veel krampjes. Overgestapt op nutrilon omeo. Ging eerst goed, krampjes waren over. Na 6 weken dit te hebben gebruikt  , wou hij bijna niet meer drinken en het poepen liet behoorlijk op zich wachten. 3/4 dagen en dan ook nog met moeite. Ook olie en extra water geprobeerd, dat hielp allemaal maar even. Toch overgstapt op Friso comfort in de hoop dat hij daar niet veel; last van zou hebben, aangezien de krampjes wel over waren. We zijn er zo ineens mee begonnen en de kleine jonge dronk als nooit tevoren. en poept nu   om de dag, geweldig dat dat toch werkt. Hij is er zelf ook een stuk rustiger en tevreden van geworden. Een uitkomst. Hij vond waarschijnlijk de omneo niet meer lekker, kan zijn.

Hoop dat je er wat aan hebt, het heeft ons erg goed geholpen . en die andere foefjes zijn we nu niet meer nodig.

Veel succes ermee.

klien ventje

Terug
Bovenaan