Melk op vakantie..

Hallo allemaal,

Binnenkort gaan wij naar Turkije op vakantie. Mijn zoontje drinkt alleen nog halfvolle melk. Nu vroeg ik me af hoe ik dt in het buitenland moet doen. Vaak hebben ze daar geen verse melk en op de hotelkamer hebben we ook geen magnetron. Is het misschien een idee om voor 2 weken opvolgmelk te gebruiken(dan kan ik water koken op de kamer), of is dat niet verstandig om voor 2 weken over te stappen op andere melk.
Iemand tips, ideeen?????

Hoe oud is je zoontje? Anders kan hij toch ook wel 2 weken met wat minder melkprodukten? Yoghurt bijv. En anders idd. opvolgmelk voor 2 weken. Ik zou me niet druk maken om 2 weken geen melk, als je kindje bijv. 1 1/2 jaar is.

Hallo Reisa, bedankt voor je reactie. Mijn zoontje is nu 15 mnd, als we weggaan 16,5 mnd. Ik denk dat ik idd maar een pak opvolgmelk meeneem dat kan je vaak overal wel klaarmaken met heet water. Zowieso 's morgens drinkt hij pap, dus dat is het belangrijkste. En anders moet ik daar maar kijken of hij houdbare melk ofzo lust. Yoghurt hebben ze daar genoeg, dus net wat jij zegt, zuivel zal hij voldoende krijgen.

Poedermelk is  op reis, en zeker in een wat warmer land met meer  besmettingsgevaar  helemaal niet zo veilig klaar te maken.

Liever die kleine pakjes houdbare melk meenemen en die per keer geven, of wat meer yoghurt geven (die is door het aanzuren doorgaans wel veilig).

Terug
Bovenaan