Melk productie verhogen

<p>Goede middag lieve allemaal. <br />ik had even een vraag.. ben een oaar weken bevallen van een prachtige dochter.. maar omdat ze maar 2022 gram woog was ze te klein om mijn borst te snappen dus ben alleen maar aan het kolven. Nu heb ik het afgelopen week echt heel druk gehad en door de hitte was ze hele dag onrustig dus heb geen tijd gehad om te kolven en daarom heeft ze alleen kunstvoeding gehad. Maar nu merk ik dat ik met veel moeite nog maar 20-30 cc afkolf , en ze drinkt 70-80 per keer dat is gewoon veel te weinig. Iemand tips om het weer op gang te krijgen? Of dat powerkolven nog kan en het niet te laat voor is? <br /><br /></p><p> </p>
 
Hoi, wat vervelend dat het zo is teruggelopen. Ik zou het power kolven gewoon proberen! Uiteindelijk is bv een kwestie van vraag en aanbod dus zou het wel een grote kans van slagen hebben. Heel veel succes!!
 
Niet stressen, na zo'n korte tijd kun je het prima weer omhoog krijgen. Vaak kolven, liefst 10-12x per dag en 1x per dag powerkolven. Liefst ook 's nachts een keer kolven, maar misschien doe je dat sowieso wel. 
 
Je kunt naast vaker kolven ook anijs eten (wellicht heb je nog roze muisjes in huis?) of speciale borstvoedingsthee drinken!
 
Genoeg drinken in deze hitte (bij voorkeur borstvoedingsthee), anders gaat je lijf ook in de spaarstand. En voldoende eten. 
Knuffelen, huid op huid contact en vaak aanleggen kan ook helpen. Dat verhoogt het prolactine niveau (is je kindje al sterk genoeg om uit de borst te drinken?) 
En natuurlijk powerkolven/ vaker kolven. Maar dat werd hierboven al gezegd. 
 
Ik heb powerkolven gedaan.
Bij mij werd de productie pas na 5 maanden minder. Toen powerkolven, en nakolven na een LIFE voeding. Uiteindelijk heb ik ook domperidon gekregen van de dokter. Dat hielp super goed!
 
 
Ik heb powerkolven gedaan.
Bij mij werd de productie pas na 5 maanden minder. Toen powerkolven, en nakolven na een LIFE voeding. Uiteindelijk heb ik ook domperidon gekregen van de dokter. Dat hielp super goed!
 
 
Terug
Bovenaan