melk tong???

Hallo allemaal,

Mijn dochter van bijna 4 weken heeft sinds 2 dagen een witte tong van de flesvoeding.
Ik krijg het er bijna  niet af met een steriel gaasje en gekookt water. Heeft er iemand tips voor mij. En ze heeft vandaag heel de dag last gehad van krampjes en ze gaat elke keer huilen als ze poepjes laat, heeft daar iemand ook wat tips voor???

Alvast bedankt

Groeten Yvette
 
hoi,

die witte tong kan onschuldig zijn mijn zoontje had dit ook en ging na verloop van tijd weer weg.
wel even in de gaten houden want het kan ook een schimmel zijn maar vraag advies aan cb.

je baby huilt om de poepjes omdat het iets onbekents is en het doet zeker geen pijn.
wij zeggen poeh lekker daar ben ik vanaf of jeetje die zat dwars. maar een baby kan zich alleen nog maar uiten door te huilen en zeker in de eerste weken.

 
Hoi,

Mijn dochtertje had het ook en ik dacht dat het van melk kwam. Uit eindelijk bleek het spruw te zijn. Mijn dochtertje had daar geen last van. Wel huilde zij als ze scheetjes liet en poepte. Ik kreeg toen van de huisarts druppeltjes tegen maar dat  werkte niet, toen kreeg ik zalfje en dat werkte  wel.  
 
Groetjes,
Katja en Tara (8mnd)

 
Hoi Yvette,
Klinkt idd als spruw. Een zeer hardnekkige schimmelinfectie. Ik heb er ook 2x mee te maken gehad.
Kinderen hebben hier wel degelijk last van. Niet alleen krijgen ze last van plekjes in de mond, maar via het darmkanaal gaat het ook op de billen zitten.
Als je er niets aan zou doen dan krijgt ze last met drinken,   je hoort ze vaak klakken en ze kunnen erg onrustig zijn met drinken, het doet zeer in het mondje. Tevens krijg je op de billen flinke luieruitslag.
Je kunt zelf dokteren door de zuurgraad in de mond te verhogen (bessensap schijnt te  werken en er is ook iets homeopatisch te krijgen).  Schimmels houden van zoet!
Maar het beste is even langs de huisarts en speciale zalf halen. Met een aantal dagen is het weg. Wel nog even doorsmeren daarna want zoals gezegd het is zeer hardnekkig!
Let ook op eventuele fopspenen. Gebruik steeds goed uitgekookte spenen en laat het niet te lang in de mond.

Succes, Marieke
 
hoi,
ik denk ook dat het spruw is, ik zou in ieder geval naar de huisarts gaan. het kan erg pijndoen bij je kindje. en de dokter zal wel raad weten!

succes er mee,
ingrid
 
Terug
Bovenaan