Melk uit een beker drinken

<p>Hoi dames,</p><p>mijn zoontje is nu 18 maanden. Hij wilt alleen melk uit een fles drinken, zodra ik melk in een bekertje doe ( tuitbeker, beker met rietje, open beker) wilt hij niet. Terwijl hij water wel gewoon drinkt uit een beker. <br />iemand tips hoe ik het kan aanpakken? Ik wil graag de fles afbouwen.</p>
 
Gewoon nog laten hoezo dat doen? Waarom alles volgend boekje mij zoon is 1 en hij krijgt pok nog nacht voeding nou prima soms wel soms niet als ze daar behoeften aan hebben
 
Tja, t is geen ramp maar ik snap dat je wel van die fles af wilt.

Mijn jongste dochter is nu ook 18 maanden en drinkt gelukkig prima melk uit een tuitbeker. Ik heb een tuitbeker die ik altijd gebruik voor de melk. Water/sap krijgt ze uit een munchkin-360 beker. Ik vind het vies als melk in dezelfde beker gaat als de water/sap beker, dus vandaar ;) Maar zo weet ze het verschil wel heel goed. Zodra ze die groene tuitbeker ziet, roept ze al: melk!!

Mijn oudste dochter heeft tot ruim 2 jaar melk uit een fles gedronken. Gewoon koude koemelk, maar ze weigerde ook echt uit een andere beker te drinken. Op een dag keek ik naar haar en dacht ik: je bent hier veeeeel te groot voor. Nu ist klaar. Hop, de fles in de prullenbak gegooid en vanaf die dag gewoon in een beker gedaan. En toen was het opeens prima, gewoon omdat de fles 'weg' was.

Ik dacht toen ook: En anders drink je maar een poosje geen melk. Krijg je niks van. En dat halen ze wel weer in met water en sap.

Achteraf had ik het gewoon veel eerder moeten doen. Bij mn tweede dochter heb ik dus nooit koude melk in een fles gedaan, vanaf dag 1 gelijk in de tuitbeker en dat werkte dus veel beter :)

Als je t echt beu bent, is er maar 1 manier denk ik.. weg met die fles! Dan ist maar duidelijk ook ;)
 
Hoezo dat doen? Omdat ze opgeven moment melk uit een beker moeten drinken. Hoe eerder ik dat aanleer hoe beter. Hij krijgt in de nacht ook de fles omdat hij onrustig slaapt. Maar overdag tijdens het brood eten wil ik dat hij opgeven moment uit een beker drinkt??
 
[quote quote=10404127]Tja, t is geen ramp maar ik snap dat je wel van die fles af wilt. Mijn jongste dochter is nu ook 18 maanden en drinkt gelukkig prima melk uit een tuitbeker. Ik heb een tuitbeker die ik altijd gebruik voor de melk. Water/sap krijgt ze uit een munchkin-360 beker. Ik vind het vies als melk in dezelfde beker gaat als de water/sap beker, dus vandaar ? Maar zo weet ze het verschil wel heel goed. Zodra ze die groene tuitbeker ziet, roept ze al: melk!! Mijn oudste dochter heeft tot ruim 2 jaar melk uit een fles gedronken. Gewoon koude koemelk, maar ze weigerde ook echt uit een andere beker te drinken. Op een dag keek ik naar haar en dacht ik: je bent hier veeeeel te groot voor. Nu ist klaar. Hop, de fles in de prullenbak gegooid en vanaf die dag gewoon in een beker gedaan. En toen was het opeens prima, gewoon omdat de fles ‘weg’ was. Ik dacht toen ook: En anders drink je maar een poosje geen melk. Krijg je niks van. En dat halen ze wel weer in met water en sap. Achteraf had ik het gewoon veel eerder moeten doen. Bij mn tweede dochter heb ik dus nooit koude melk in een fles gedaan, vanaf dag 1 gelijk in de tuitbeker en dat werkte dus veel beter ? Als je t echt beu bent, is er maar 1 manier denk ik.. weg met die fles! Dan ist maar duidelijk ook ?[/quote]
[quote quote=10404127]Tja, t is geen ramp maar ik snap dat je wel van die fles af wilt. Mijn jongste dochter is nu ook 18 maanden en drinkt gelukkig prima melk uit een tuitbeker. Ik heb een tuitbeker die ik altijd gebruik voor de melk. Water/sap krijgt ze uit een munchkin-360 beker. Ik vind het vies als melk in dezelfde beker gaat als de water/sap beker, dus vandaar ? Maar zo weet ze het verschil wel heel goed. Zodra ze die groene tuitbeker ziet, roept ze al: melk!! Mijn oudste dochter heeft tot ruim 2 jaar melk uit een fles gedronken. Gewoon koude koemelk, maar ze weigerde ook echt uit een andere beker te drinken. Op een dag keek ik naar haar en dacht ik: je bent hier veeeeel te groot voor. Nu ist klaar. Hop, de fles in de prullenbak gegooid en vanaf die dag gewoon in een beker gedaan. En toen was het opeens prima, gewoon omdat de fles ‘weg’ was. Ik dacht toen ook: En anders drink je maar een poosje geen melk. Krijg je niks van. En dat halen ze wel weer in met water en sap. Achteraf had ik het gewoon veel eerder moeten doen. Bij mn tweede dochter heb ik dus nooit koude melk in een fles gedaan, vanaf dag 1 gelijk in de tuitbeker en dat werkte dus veel beter ? Als je t echt beu bent, is er maar 1 manier denk ik.. weg met die fles! Dan ist maar duidelijk ook ?[/quote]
Bedankt voor je reactie! De fles helemaal weg doen vind ik een uitdaging. Hij krijgt snachts melk uit een fles omdat hij een onrustige slaper is en alleen op die manier kan ik hem weer in slaap krijgen. Fijn dat het bij jou gelukt is! Ik vind het gewoon gek dat hij alles drinkt uit een beker behalve melk??‍♀️
 
mijn dochter ook 18 maanden, ze krijgt nog 2x melk uit flesje per dag, heb paar keer geprobeerd uit beker, drinkt ze maar paar slokjes, ik vind ook fijn flesje geven in onze slaapkamer in de ochtend en avond, dus doe ik gewoon nog lekker door. ik ben zelf toen tot 3 jaar melk uit fles gedronken. 
 
Ja ik snap dat het lastiger is als hij nog wel een nachtfles krijgt. Dan is de fles weg doen geen optie.. maar je kunt m overdag wel verstoppen en proberen om de fles alleen voor de nacht te gebruiken?

Zoals ik zei duurde het bij mn oudste dochter ook tot ruim 2 jaar. Ze vond die fles gewoon lekker drinken ofzo. Ze is nu ruim 3 en drinkt prima uit een gewone beker. Dus tja, t komt uiteindelijk goed hoor. Maar misschien wat later dan je zou willen..

 
In verhouding zijn ze maar zo kort nog klein. 
Ik zou het lekker zo laten. 
Mijn eerste moest ook eigenlijk de week na z'n verjaardag koemelk uit een gewone beker?
Mijn dochter is 16 maanden en krijgt met haar middag dutje en avond nog een half flesje opvolgmelk. 
Waarom de fles zo slecht is zit hem meer in kindjes die uren met een flesje zoetigjeidnzitten sabbelen op de bank. En op die manier dus slecht is voor hun gebit, lang suiker erop en constant een speen erin. 
Hier is die Melk zo op wat maken die paar minuutjes uit dat ze uit zo'n flesje lurken. Als ze ook uit een andere beker drinken zie ik het probleem niet zo hoor. Komt vanzelf.
?
 
Terug
Bovenaan