melk uit mn borst? wat nu weer??

lieve meiden,

Ik kwam er vanochtend achter dat er melk uit mn borst komt. Kan dit met je menstruatie te maken hebben??? of kan het toch zijn dat ik zwanger ben?
heb vanochtend weer getest, maar nee hoor niets te zien. Zondag mn NOD

weten jullie wat dit kan zijn? als ik wat druk op mn borst komt er steeds meer uit.

( fijn praatje weer he! )

liefs M

Hoi,

Heb je ook last van pijnlijke borsten/opgezette melkklieren???

Sinds een maand of drie heb ik daar zelf namelijk wel opeens last van...en als ik dan knijp dan komen er ook kleine druppeltjes.
Eerst dacht ik dat ik zwanger was, maar ik werd gewoon Ongesteld.

De pijn begint bij mij ongeveer een week na de eisprong en verdwijnt tijdens menstruatie.

Toen ik ging zoeken op het net vond ik allerlei dingen over een verhoogt prolactine-gehalte en schrok me rot. Maar volgens mij is dat pas echt zorgelijk als je eisprong/menstruatie niet plaatsvind. Dus ben ik gaan temperaturen en daar ben ik heel tevreden over, ook omdat ik merkte dat ik gewoon een eisprong gehad heb. Gemiddeld heb ik een cyclus van 27 dagen dus dat is ook niet verkeerd.

Wat ik jou dus kan aanraden is temperaturen, als je dat niet al doet. Ik weet natuurlijk niet of je een normale cyclus hebt enzovoorts.

Ik hoop dat er meer reacties op dit onderwerp komen want ik ben er zelf toch ook nog wel onzeker over!

Groetjes Roxette

Hoi,
ik heb niet lang geleden ook een item over prolactine geopend omdat ik ook het zelfde "kwaaltje" heb.Kijk anders even in de zoek functie bij "prolactine"   dat is de kop van het item.
Ik heb zelf   10 oktober mijn eerste natuurlijke menstruatie gehad (gestopt met pil eind aug 2005)dit was na 46 dagen ,nu nog steeds niks ,weet niet of ik ei sprong heb,dacht het gisteren wat te voelen en die hele week al wat rommelen soms,zou wel kloppen want volgens de kalender zou ik vandaag mijn eisprong moeten hebben,dus nu voor mij maar afwachten of ik ongi ga worden rond dan 46 dagen.
Ik heb zelf last van wat melkvloed(alleen als ik knijp) al tijdens pil gebruik,vaak na ik ongi was geweest,maar ging daarna altijd weer weg door de pil natuurlijk,nu is het er dus al sinds aug.
Ik dacht dat als je wat melk hebt dit altijd duidt op een verhoogd prolactine gehalte,maar het ligt er dan ook weer aan hoe hoog dit gehalte is,als je eisprong en alles gewoon door gaat dan is het geen probleem en hoef je er ook niks voor te krijgen,als je geen eisprong hebt door dit te hoge gehalte dan krijg je er wel wat voor.
Ik geef mijn lijf nog even de tijd en ga anders in het nieuwe jaar naar de dokter toe,
jullie succes ,benieuwd hoe het jullie vergaat.
Groetjes Cat

Hoi M,

Ik kwam er een paar weken terug (een paar dagen na m'n eisprong) ook achter dat als ik hard in m'n tepel kneep er wat melk/vocht/of wat dan ook uit m'n borst kwam. Ik schrok me een hoedje want ik had hier al gelezen over verhoogd prolactinegehalte en daardoor verminderde vruchtbaarheid. Gelukkig is het bij die paar druppeltjes gebleven. Volgens een vriendinnetje kan het zelfs komen door een warm bad of douche te nemen.
Ik ga deze maand beginnen met ovulatietesten, niet omdat er vocht uit m'n tepels komt maar meer omdat ik twijfel of ik wel een eisprong heb.

Groetjes,

TeHa

Hallo meiden,

Ik had me eigenlijk voorgenomen om het onderwerp even te laten rusten, maar nu 4 dagen voor mn NOD en vanwege zeer pijnlijke borsten word ik er toch weer onzeker over.

Aan de ene kant denk ik: maak je niet druk, ik heb een gem.cyclus van 26 dagen en zeker een eisprong kunnen constateren(temp) dus echt veel invloed hebben die borsten dan toch niet? Is het wel een verhoogd prolactine-gehalte? Ze gaan ook pas een dag of 5/6 voor NOD echt zwellen en de melkvloed komt niet spontaan.(Alleen bij flink knijpen)

Aan de andere kant: Waarom werkt het niet zoals het hoort? Ben toch wel teleurgesteld in mn eigen lijf. En ik ben toch bang dat ik zo niet zwanger raak en dat mn eigen lijf een zwangerschap in de weg zit.

Ik heb wel besloten om voorlopig door te gaan met temperaturen en wacht nog af tot het nieuwe jaar. Als het dan nog steeds niet gelukt is ga ik eens langs de HA met mn temp-lijsten.

Groetjes Roxette

Terug
Bovenaan