Melk uit neusje

<p>Het valt me op dat onze zoon soms melk in zijn neusje heeft of dat er wat uit druppelt. Dit is niet vaak, af en toe.</p><p>Hij is een maand. Is dit normaal?? </p>

Is het na de voeding of tijdens het voeden? Na de voeding kan het door reflux komen.. dat er gewoon wat melk terug komt en dat hij zn mondje dichthoudt waardoor het door zn neus komt.

Maar als het tijdens het drinken is dan zou ik haast denken dat het misschien is door te gulzig uit een fles drinken of een heel sterk toeschietreflex met borstvoeding waardoor er teveel melk in zn mond komt dat het niet anders dan door zn neusje er weer uit komt..

[quote quote=10203296]Is het na de voeding of tijdens het voeden? Na de voeding kan het door reflux komen.. dat er gewoon wat melk terug komt en dat hij zn mondje dichthoudt waardoor het door zn neus komt. Maar als het tijdens het drinken is dan zou ik haast denken dat het misschien is door te gulzig uit een fles drinken of een heel sterk toeschietreflex met borstvoeding waardoor er teveel melk in zn mond komt dat het niet anders dan door zn neusje er weer uit komt..[/quote]
Het is een uur erna. 

Hebben we hier ook vaak gehad. Als de melk terugstroomt, en het dan ook een weg via de neus vindt. Zolang ze er geen last van hebben, hoef je je geen zorgen te maken hoor. Hier werd het pas minder toen haar voeding ook wat beter in de maag bleef zitten, rond de 5 maanden. Nu ze 8 maanden is, gebeurt het alleen nog als ze zich verslikt. 

Haha hadden wij de eerste weken ook omdat dochterlief veel te gulzig was. Door de melk in  haar neusje klonk ze als een varkentje haha. We zijn op een andere fles, dr brown, overgestapt en toen ging het langzaam weg. 

Terug
Bovenaan