melk, vitaminedruppels

Ook hier is nu de laatste fles komen te vervallen. Gevolg is dat ik nu in de dag toch ergens die melk terug moet laten komen. 200 ml lijkt met toch wel erg weinig. En sap, thee enz drinkt hij maar mondjesmaat en dat is lang geen 100 ml bij elkaar. Maar gewone halfvolle melk wil hij niet. (man, ik en oma begrijpen dat wel, wij houden er ook niet van hahahaha) Dus ik geef hem nu ipv 2 boterhammen, 1 boterham met 100 ml opvolgmelk. Daarnaast krijgt hij voordat hij naar bed gaat 's avonds ook nog een keer 100 ml opvolgmelk. Maar van harte gaat het niet en we moeten hem eigenlijk dwingen om te drinken. Nu weigert ie op het moment wel meer dingen en is ie bezig met een machtsspelletje. Die fase gaat zo wel weer over.

Ik weet alleen niet hoeveel opvolgmelk/ gewone melk dat ze binnen moeten krijgen en hoeveel vocht. Heb het cb gebeld maar kreeg weer eens een raar antwoord. Vervolgens staat op de verpakking dat hij nog 500ml opvolg zou moeten krijgen. Dus weet iemand hoe het zit en zou ik hem fruitmelk kunnen geven ipv gewone melk. En wanneer moet je met vitamine D druppels beginnen. CB zegt dat ie ze nu al moet hebben, apotheek en drogist zeggen van niet vanwege het feit dat hij nog opvolgmelk krijgt. Diëtiste is helaas met vakantie, ook die heb ik al geprobeerd te bellen. Heeft iemand raad voor me?
Beetje lang verhaal geworden sorry.

Lust je kleine man wel yoghurt? Of k-melk met evt scheutje roosvicee?
Dan zou ik dan doen.
Ik zou er persoonlijk geen drama van maken hoor, wat je ook kan proberen is soyamelk is wat zoeter van smaak valt hier sinds een paar dagen goed in de smaak.
Floortje drinkt idd die fruitmelk van campina bananensmaak die vind ze erg lekker.
En als ze met het jaar gewone melk mogen nou dan mogen ze ook fruitmelk hoor.....
Vit D zolang nog opvolgmelk dan niet daar zit het in die nieuwe regel is in mijn ogen weer typisch sponsering van......
Maar wanneer je geen opvolg meer geeft zou je het extra kunnen geven idd....

Yoghurt vindt hij ook vies en ik heb een scheut roosvicee geprobeerd, maar dat vindt hij ook echt niet lekker. Ik heb nu de fruitmelk in huis gehaald. Die lust ik zelf ook, dus als hij hem niet hoeft drink ik hem zelf wel op hahahaha. Mijn man en ik houden allebei niet van melkproducten ( ik kan ze zelfs maar beperkt hebben) Dus heel vreemd is het niet. De opvolgmelk lust de kleine man wel, dus dan houden we het daar voorlopig maar op. Maar hij krijgt naar mijn idee toch echt wel weinig binnen. Ik zit vandaag aan de 275ml vocht, waarvan hij net nog de zijn laatste flesje ( waar hij zelfs gretig aan begon) inclusief zijn warme maaltijd weer naar buiten heeft gegooid. Denk dat ik hem straks toch wakker maak en kijk of hij alsnog wat wil drinken. Misschien zit het hem allemaal niet lekker en drinkt hij daarom slecht.

tja weet je als zijn luiers goed zijn zou ik met pers niet druk maken.....
En idd misschien zit hem ook wel wat dwars....
En ook ik kan idd geen melk verdragen wel k-melk en yoghurt.
Jochem vind de soyamelk erg lekker

kan idd zijn dat hij zich niet helemaal lekker voelt en daarom niet zoveel wil drinken...

ik zou je niet al te veel zorgen maken. probeer idd dat fruitmelk maar es. misschien vind ie dat wel heel lekker.
Vla heb je dat al geprobeert?

In fruit, en eten zit ook vocht. dus krijgt hij daarvan ookw el vocht binnen. ik zou gewoon het 1 en ander proberen.

Hier op het CB zeggen ze 300 tot 500 ml per dag. Maar ik zit nog steeds op de 600 ml per dag aan melk (hij wil niets anders drinken). 's ochtends 200 in de pap, tussen de middag 200 na de twee boterhammen en voor het naar bed gaan 200. Maar hij is niets te dik, dus is ook allemaal niet zo erg. En heb je al eens vanille vla geprobeerd (mag je ook als vochten tellen). Dat is hier een enorm succes.

Gewoon vit-D geven, volgens het nieuwe beleid gaan ook kinderen die fv krijgen voortaan daarnaast vit-D krijgen dus..
Een teveel wordt door het lichaam afgebroken dus ik zou het gewoon geven!
Succes ermee, Liefs

Helaas het fruitflesje van Nutricia is ook geen succes. Hij heeft vannacht toch nog een fles gehad en vanochtend heeft hij hem ook wel op, maar tussen de middag weer geen slok. Als hij dorst krijgt, zal hij er wel om komen hoop ik.

@mj Geef jij die druppels zo of meng je ze ergens doorheen. Ik had ze zo gegeven, maar daar werd van gegriezeld hahahaha. Nu heb ik ze ook geproefd en ja ze zijn niet lekker.

Terug
Bovenaan