Melk weigeren

Mijn zoontje van 8 maanden oud weigert sinds een week of 3 elke fles. Het begon allemaal een paar maanden terug mete het weigeren van de laatste fles om 20u. Die heb ik dan vervangen door een baby-puddinkje, yoghurt of chocolademelk. Sinds kort weigert hij echter elke fles. Hij zet het al op een brullen als hij de fles ziet, of als ik hem op het kussen leg waar ik hem de fles geef. Geen druppel wil hij meer, hij klemt zijn lippen stijf opeen. Ik ben nu ten einde raad, heb naar mijn gevoel al alles geprobeerd: 7 verschillende merken, op verschillende tijdstippen, warm of koud, door iemand amders gegeven, met een smaakje of niet, een papje met de lepel,... het maakt allemaal geen verschil. Als hij nog maar ruikt dat er melk in zit, houdt hij zijn mond dicht. Hij drinkt nu nog ongeveer 350 tot 400ml melk per dag, veel te weinig dus. Gewone melk lust hij ook niet, zelfs niet met suiker. Het enige van melk dat hij wel graag eet, is danoontje of yoghurt. Jammer genoeg wonen wij in Belgie en daar wordt dit ten zeerste afgeraden tot een jaar. Zijn er moeders die dit ook meemaakten en misschien tips hebben? Of bestaan er receptjes om zoveel mogelijk dingen met opvolgmelk te bereiden? Is er iets anders op de makrt dat de melk een beetje kan vervangen? En waarom mag ik dan geen yoghurt geven? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
 
Hoi Marian,

Je hebt ook danoontje start, niet van echte yoghurt maar van opvolgmelk gemaakt, dat mag hij wel hebben. Verder mogen ze hier in Nederland vanaf 7 maanden (yoghurt is hier vanaf 9 maanden) karnemelk hebben; vond mijn dochter erg lekker.
Ik ben met 8 maanden voorzichtig begonnen met het afbouwen van de bv, en Ella verdomde het om Nutrilon te gaan drinken: na twee weken prutsen hebben we Similac gekocht en dat vond ze wel lekker, en karnemelk dus, zo'n opvolg danoontje en pap vond ze ook erg lekker, niet uit de fles, maar van een lepeltje.
Heel veel succes,
michelle.
 
het is zo gek, ons zoontje is nu ook 8 mdn en wil ook geen flessen meer.. vast voedsel wel.. maar geen flessen.. wat ik soms uiteindelijk doe is van zn fles een papje maken met nutrix of bambix.. (fles leeggooien in kom en aanmaken) dat gaat er altijd wel in en dan krijgt hij toch die flesvoeding binnen...
 
mijn kindje weigerde de melkfles al bij 4 weken oud en heb het met moeite binnen gekregen maar ben al met 8 mnd met yoghurt begonnen als ze yoghurt wel lekker vinden moet je toch wat om aan de hoeveelheid melk te komen en het cb vond het geen probleem succes want weet hoe hulpeloos je er van kan worden
 
Terug
Bovenaan