Mijn zoontje van 8 maanden oud weigert sinds een week of 3 elke fles. Het begon allemaal een paar maanden terug mete het weigeren van de laatste fles om 20u. Die heb ik dan vervangen door een baby-puddinkje, yoghurt of chocolademelk. Sinds kort weigert hij echter elke fles. Hij zet het al op een brullen als hij de fles ziet, of als ik hem op het kussen leg waar ik hem de fles geef. Geen druppel wil hij meer, hij klemt zijn lippen stijf opeen. Ik ben nu ten einde raad, heb naar mijn gevoel al alles geprobeerd: 7 verschillende merken, op verschillende tijdstippen, warm of koud, door iemand amders gegeven, met een smaakje of niet, een papje met de lepel,... het maakt allemaal geen verschil. Als hij nog maar ruikt dat er melk in zit, houdt hij zijn mond dicht. Hij drinkt nu nog ongeveer 350 tot 400ml melk per dag, veel te weinig dus. Gewone melk lust hij ook niet, zelfs niet met suiker. Het enige van melk dat hij wel graag eet, is danoontje of yoghurt. Jammer genoeg wonen wij in Belgie en daar wordt dit ten zeerste afgeraden tot een jaar. Zijn er moeders die dit ook meemaakten en misschien tips hebben? Of bestaan er receptjes om zoveel mogelijk dingen met opvolgmelk te bereiden? Is er iets anders op de makrt dat de melk een beetje kan vervangen? En waarom mag ik dan geen yoghurt geven? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!