melk weigeren

Ons dochtertje, inmiddels dik vier maanden, is altijd al een slechte drinker geweest. Op advies van de kinderarts in het WKZ zijn we begonnen met bijvoeden. Dit gaat prima, echter nu laat ze van de vier flessen, alweer een fles staan. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moet. Haar schema is nu als volgt:

 8.00        200 cc friso
10.00      1/3 potje fruit
12.00      200 cc friso
14.30      50 cc diksap en kwart liga
16.00      200 cc friso
18.00      1 á 2 theelepels groente
19.30      200 cc friso

Nu laat ze dus de fles van 16.00 gewoon staan. Je kan hoog of laag springen, maar ze duwt gewoon de speen uit haar mond. Heeft iemand een tip? (Ze laat sowieso altijd al 30 tot 50 cc staan).

Wendy
 
Misschien dat je de diksap smiddags weg kan laten.

Ik gaf me zoontje ook diksap op een gegeven moment werd het een beetje te veel en nou had hij laatst 7 luiers volgepoept. Ik had het eens nagevraagd en het werkt lacserend.Het is niet bij iedereen zo hoor! Maar ik  geef  het nu af en toe als tractatie.  

Je kan ook de hoeveel heid aanpassen zodat  ze al haar flessen leeg drinkt.

Succes Groetjes Nifty mama van Dylan 7mnd  
 
Hoi Wendy,
Ik had toendertijd hetzelfde probleem met mijn zoon. En het was gewoon allemaal tekort op elkaar: 12:00 uur melk, 14:30 uur sap en liga en dan om 16:00 uur weer melk.
Ik merk ook aan mijn dochter dat als ze teveel in een paar uur krijgt dat ze gewoon niet wil. Misschien moet je het schema iets aanpassen.
Melk van 16:00 uur niet geven en dan bijvoorbeeld 17:00/17:30 uur groente. En de melk van 19:30 uur eerder geven.
En dan later op de avond nog een fles.......ik haalde mijn zoon tussen 23:00 en 24:00 uur uit bed en gaf hem de fles (200ml) en hij dronk hem helemaal leeg terwijl hij gewoon doorsliep.
Want het is een lange rit van 19:30 uur tot 08:00 uur de volgende ochtend. Zowel mijn zoon als dochter redde dat op die leeftijd niet. Maar ja ieder kind is weer anders.
Veel sterkte.....
Chantal

 
Hoi,

Mijn zoontje Jozua is nu ook 4 maanden en dronk ook slecht zijn melk toen hij nog op 5 flessen zat en dat terwijl hij maar 150cc per keer dronk.
Dus ik ben eens drastisch gaan snijden in zijn eetpatroon en heb er nu eentje gevonden die werkt en aanslaat.

8.00u 180 cc friso + 3 rijstebloem

11.00u verse fruithap (ruim een potje van 4 mnd)

12.30u 180cc friso + 3 rijstebloem

15.00u 100 cc dixap

16.00u heel potje 4 maanden groente

16.30u 90 cc friso + 1 rijstebloem

21.00u 180cc friso + 5 rijstebloem (slaapt hij de nacht lekker op door).

En nu eet en drinkt hij alles op en is hij tevreden. Hij had gewoon geen zin in om de 4 uur eten en vooral niet  steeds melk en nu krijgt hij afwisseling en zo gaat het goed.
Maar succes met puzzelen, want elk kindje is anders en ik weet het het is een heel gepuzzel.

groetjes van Mieke
 
Hoi Wendy,

Is je kindje ook te klein dan?

Onze zoon dronk tot 9 maanden maar 100 cc per voeding (gewoon om de 4 uur). Ik maakte me dus zorgen, maar op het cb vonden ze het niet wereldschokkend......

Hij groeide prima!! Op zijn 1e verjaardag paste hij nog in maat 68 dus een prima postuur toch??? Ach, hij is niet de grootste maar als je kindje niet wil drinken dan niet, ik zou proberen er niet zo mee te zitten als ze verder goed functioneerd.

Groetjes, Petra
 
Dank jullie voor jullie reacties. Ze is als ik andere kindjes zie wel aan de kleine kant. Ze was vorige week 5300 gram en 61 cm. Maar de kinderarts had al aangegeven dat dit wel goed kwam als ze eten kreeg dat ze wel lekker vond.
Ga me er nu ook maar niet te druk om maken, want ze werd vanmorgen snotverkouden wakker. Dus waarschijnlijk heeft het daar mee te maken. Ze drinkt haar melk nu eigenlijk helemaal niet. We zien het wel als de verkoudheid een beetje over is.
 
Terug
Bovenaan