melk weigeren

Hallo,

Tot ongeveer 2 weken geleden krijg mijn dochter van 20 maanden 's ochtends en 's avonds een flesje melk. Maar sinds een paar weken weigert ze alle melk, gewone halfvolle, opvolgmelk en peutermelk. Nu krijgt ze alleen nog wat vruchtenyoghurt als toetje en dat is het enige 'melkige' wat ze binnenkrijgt, want ze lust ook geen fristi.
 Verder eet ze prima, 's ochtends en tussen de middag 2 boterhammen en 's avonds eet ze goed warm en tussendoor fruit. Is het erg dat ze geen melk binnenkrijgt? heeft iemand tips, gaat het weer voorbij?

groetjes

Annemieke
 
ik zou me niet teveel zorgen maken, mijn zoontje (bijna 2) drink al een half jaar geen melk meer. heel soms nog bij zijn middag eten.
Ik geef hem wel zijn toetjes en natuurlijk zijn vitamine d druppels.
Ze hebben rond die leeftijd echt niet zoveel melk nodig hoor, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt heb ik ook gedaan. Het komt vanzelf wel weer het melk drinken.
Wat bij mijn ook helpt is als ik het zelf drink hem uit mijn glas mee laten drinken.
vindt hij natuurlijk wel leuk om zo met mama mee te drinken.
Nou sucses
 
als ze melk blijft weigeren zou je bij het brood ook toetjes kunnen geven.

Ze zijn overigens 300 ml nodig. Als ze het toetje uit een schaaltje eet zit je toch al snel op 150 ml.

Misschien vindt ze karnemelk (evt iets gezoet met ranja of zo) wel lekker? Is net als yoghurt ook wat zuurder. En wat vindt ze van kaas?

Daarnaast is het echt niet erg als ze wat minder krijgen. Eiwitten zitten ook veel in vlees, calcium ook in groene groenten (koeien drinken ook geen melk, maar eten groen gras...).

Groeten, Joke.
 
ook onze dochter is absoluut geen melk drinker (goh van wie heeft ze dat, ik lust het
ook niet)
Wat ik wel lust is bananenmelk van Campina, en ook onze dochter drinkt het
nu netjes. Gewoon proberen.

gr diana
 
Misschien dat je haar een keertje Valess kan geven ipv vlees. Dit is een vleesvervanger gemaakt van zuivel. Ik koop het bij de AH/Super.
 En wie weet is het weer een fase en is het weer zo over.

Mijn dochter (17 maanden) lijkt op het moment ook een beetje melk-moe.
Hopen dat het binnekort weer over is.

Succes
Elies
 
Mijn zoontje van 15 maanden drinkt ook geen melk.Zelf ben ik er ook niet weg van.
IK laat hem wel yokidrink drinken, dat lust hij wel en dat is toch ook een
melkprodukt. Ook krijgt hij bij zijn boterham een plak kaas, dat lust hij ook.
Bij het avondeten nog een toetje dan krijgt hij toch voldoende melkprodukten binnen vind ik.
 
Ik zou er niet te veel over in zitten, is gewoon weer zo'n bui joh! En ja ook kinderen hebben voorkeur natuurlijk net zoals wij dat ook hebben.... ik drink nooit melk maar altijd biogarde, mijn beide zoontjes drinken heel graag melk maar deden dit beiden ook eens een hele tijd niet.... Komt weer wel goed! Alleen fristi zou ik ook  niet geven; is zeer, zeer slecht en heel erg (te) zoet..  slecht voor de tanden!
 
Hoi,

Zoals eerder geschreven werd, je zit zo aan 300 ml. Ik zit vreselijk pedagogisch samen met mijn dochter melk te drinken. Ik word er misselijk van maar probeer het goede voorbeeld te geven. Uiteindelijk heb ik mijn melk op en mevrouw niet. Lekker een schaaltje yoghurt, een plakje kaas op de boterham etc etc

Succes
 
Terug
Bovenaan