Melk

<p>Hoi,</p><p>Dochter van net 1 jaar krijgt nog opvolg melk van Nutrilon. Nu zag ik dat ik Nutrilon 4 zou kunnen gaan geven, dreumes melk. CB zegt mag ook halfvolle melk geven. Nu drinkt ze nog twee volle flessen van 200 ml, een in de ochtend en in voor het slapen gaan. Smiddags soms een beetje halfvolle melk maar drinkt ze niet altijd. Hoe bieden jullie de melk aan, koud of opwarmen? Doen jullie volledig overstappen op halfvolle melk of ook nog Nutrilon?</p>

Zou nog even kritsch kijken naar de opvolgmelk. Dit is vooral suiker en qua vitamines etc halen ze dit ook al uit voeding. Naar mijn mening is het dus overbodig. De keuringsdienst van waren heeft hier een aflevering over gemaakt.

Bij het broodje boden wij koude melk aan en 's avonds warme melk. Al zijn we met de fles in de avond al snel gestopt en vervangen door een beker water.

Wij hebben vanaf 1 jaar bij ontbijt en lunch beker koude halfvolle melk gegeven. En savonds nog fles ca 100/150 warme melk.
Ze vond de overgang prima.
Met 1,5jr werd de warme melk thee

Met 1 jaar ben ik hier gaan proberen om naar 1 fles te gaan (alleen avond) Dat ging prima. Dus ochtend en middag gewone halfvolle melk (koud) en een boterham.
De avondfles wel tot 15 maanden erin gehad want eerder stoppen lukte écht niet. Wel gaf ik tot die 15 maanden gewoon nummer 2. Nummer 3 en zeker nummer 4 is écht onzin. Veel duurder, vol suikers. Nummer 2 hebben m'n kinderen prima gedronken tot 15 maanden. Je kunt zelfs met gemak bij nummer 1 blijven.

Dus tja, ik zou gewoon eens gaan proberen of ze in de ochtend of avond geen gewone melk accepteert? Of in ieder geval geen 200cc meer geven, maar 2x120cc is ruim voldoende naast alle voeding die ze krijgen op een dag.

De flessen in 1x stoppen lukte hier niet, we hebben fles voor fles afgebouwd. Dus met 11 maanden de middagfles, met 12 maanden de ochtendfles en met 15 maanden de avondfles. Van 12 tot 15 maanden kreeg ze nog maar 120cc avondfles, geen 180cc meer!

Oke, bedankt voor de antwoorden! Ik stond vandaag in de winkel en besloot om nog geen nieuw pak mee te nemen om eerst eens even te gaan onderzoeken. De middagfles ging er heel makkelijk af. De ochtendfles drinkt ze al maanden nog maar 100ml dus die zal ik eerst proberen af te bouwen. Ik vrees wel voor de avondfles omdat ze slecht eet de laatste tijd. Dan drinkt ze makkelijk 200ml en soms in de nacht ook nog een kleine fles. 

Dan hou je de avondfles er toch nog lekker in en dan bekijk je het over een maand of 2 opnieuw?

Avondeten was hier vaak ook gedoe en daarom vond ik die avondfles ook echt nog wel prima tot 15 maanden. En m'n dichters vroegen er ook echt om. Je hoeft niet in 1 klap te stoppen he, stap voor stap is ook prima! Rond 15 maanden gingen ze de avondfles ineens weigeren, ze waren het echt beu ineens en toen was het ook prima om deze te vervangen voor een slokje gewone koude melk.

Mijn zoontje is 14 maanden en gek op melk. Hij krijgt sinds een maand geen opvolgmelk meer. Daarvoor kreeg hij alleen nr 2, inderdaad om dezelfde reden als hierboven genoemd.
Mijn zoontje heeft nog wel een avondflesje. Die lijkt heilig voor hem, maar de laatste tijd drinkt hij er steeds minder van. Hij geeft het zelf wel aan dus. Overdag krijgt hij ook nog 2 kleine bekertjes halfvolle melk. Dus iets teveel nog. Maar dat komt wel.

Terug
Bovenaan