Melk?

Hallo allemaal!
Ik ben nu 7 weken zwanger en ik ben echt bezig met ...wat mag ik wel eten en wat niet...veel is me al duidelijk. Maar nu lees ik dat teveel melk niet goed is(ivm allergieen kind)...ik drink nu ruim 0.5 liter melk op een dag.
Dan lees ik weer dat kaneel niet goed is...dat zit in ontbijtkoek(wat ik elke dag eet) en in speculaas en dat eet ik ook veel bij de thee. Pfff...ik wordt wel een beetje onzeker..misschien ben ik wel teveel mee bezig. Tot nu tot gaat alles erg lekker....alleen erg moe en veel puistjes...maar gelukkig niet misselijk ofzo...
Heeft iemand een advies?? :)
 
Wat mij enorm heeft geholpen tegen de puistjes was de make-up en verzorgingslijn van clinique genaam "The anti-blemish solution". Dit reinigt de huid geweldig en beschermt deze mede door verder door iets uit te drogen.
Betreft wat te eten: alles kun je eten maar met mate, alcohol en sigaretten laten staan. Let wel heel goed op rauwe kaas, rauwe eieren etc, vooral het boek "veilig zwanger" is hierbij echt een aanrader.
Succes, zomer (ruim 40 weken)
 
Klopt wel hoor van die melk.Ik heb drie kids met een koemelkallergie en lactose intollerantie.Nu is mij verteld dat je beter in je zw. karnemelk kan drinken.Trouwens ook als je borstv.wil gaan geven.Dan is namelijk de kans op allergieen kleiner.Ik probeer het wel,want je weet niet half waar je het moet zoeken als je kind zoiets blijkt te hebben.Als je weet welke produkten het wel mag hebben,veranderen ze de ingredienten weer,zodat je weer kan gaan uitzoeken wat "veilig"is. Niks aan hoor.

Groetjes Hester.
 
Eingelijk is het gebruik van koemelk zowiezo heel dubbel. De nederlandse "melkmaffia" doet erg zijn best om je wijs te maken dat je melk nodig hebt, maar dat is echt niet zo wanneer je geen zuigeling meer bent. Melk kan zelfs de calcium in je botten afbreken ipv verstevigen. Had je niet gedacht waarschijnlijk. Je kunt beter regelmatig broccoli op het menu zeten.
Dit staat trouwens ook allemaal in een uitgave van Quote in 2004.

Succes ermee.
 
Ik sluit me helemaal aan bij Annemiek, ik drink helemaal geen melk, af en toe een beetje yoghurt. Mijn man had een schimmelallergie, en toen ze allerlei tests met hem deden bleek dat hij allergisch was voor melk, en toen zei die internist dat melk heel slecht is voor de volwassen mens.
Als ik jou was, zou ik op de site http://www.voedingscentrum.nl kijken voor meer informatiue over gezond eten tijdens je zwangerschap, hier kun je ook die vragen over kaneel stellen, waar ik overigens nog nooit van heb gehoord, iedere dag een stukje ontbijtkoek moet toch geen kwaad kunnen.
 
Hoi Eva, Ik herken mezelf in je verhaal, wat mag wel, wat mag niet. Ik ben nu 8 weken en ben juist melk gaan drinken omdat dat goed zou zijn voor ons (eerste) kindje, nu lees ik de reacties hierboven en weet ik het ook niet meer... karnemelk vind ik smerig maar yoghurt met fruit is erg lekker dus dan ga ik daar maar op over.
Succes met je zwangerschap!

Groetjes, Lien
 
kaneel met mate kan wel. Maar je kunt het in de begin van je zwangerschap beter vermijden.. En melk kan je wel drinken als het maar nie volle melk is maar half volle is verdund dus.. En dan kom je later vanzelf wel achter als ie geboren is of ie allergisch is ervoor.. Nu komt het in jou maag enzo terrecht niet in die van de baby..
Sommige dingen komen in je bloed terrecht en dat is niet goed.. Maar je baby krijgt niet alles binnen..
 
Nou dat is raar, die berichten over melk! En volgens mij kloppen ze helemaal niet! Volgens het Voedingscentrum (voedingscentrum.nl) moet je 2-3 glazen per dag drinken, of vervangen met kaas/yoghurt/etc.
Op de website van het v.c. vind je trouwens een mooie opsomming van wat je nodig hebt en wat je niet mag.
In het begin was ik ook onzeker; het leek mij flink wat gepuzzel maar het valt wel mee, hoor!

Wat je niet mag eten:
- geen rauwe groente (sla en groente etc. dus goed wassen!), dus ook oppassen met afhaalmenu's of broodjes gezond die al lang in een vitrine liggen
- geen rauwe kazen; alleen gepasteuriseerde producten. Op rauwe kaas staat "au lait cru" maar wil je het zeker weten kies dan enkel producten waar "pasteurisé" op staat. Wil je persé franse kazen eten dan kan het uit de oven MITS het zodanig verhit is dat de kaas is gaan bubbelen. Maar bij twijfel gewoon niet doen is mijn advies. Een vriendin van mij kreeg spontane weeën toen ze 6 mnd zwanger was door het eten van franse kaas en haar kindje is daardoor overleden. :-(
- Geen rauwe vis!! dus ook oppassen met voorverpakte gerookte zalm; hier kunnen ook bacteriën in zitten. Garnalen etc. kan dus wel mits ze doorbakken zijn.

- Geen kaneel, inderdaad! Dit zou tot hersenbeschadiging kunnen leiden. Hoe gek ik 't ook vind klinken?? Een vriendin van mij zei: eerste 3 mnd helemaal niet, daarna zo min mogelijk.

- Drop: Beter om ook even te laten staan, dit kan nl. je bloeddruk verhogen maar kan dus geen kwaad voor het kind. Een dropje is dus echt niet erg maar let op je bloeddruk.

- Koffie: Maximaal 4 koppen per dag, beter is het om zo min mogelijk koffie te drinken of voor cafeïne-vrij te kiezen. Toch zit er ook in cafeïne-vrij een stof (net als in thee) welke de opname van ijzer vermindert dus ook dit met mate!

- Wees matig met suiker, vet en zout.

- En NATUURLIJK NIET ROKEN EN HELEMAAL NIET DRINKEN!! Zelfs niet 1 glaasje, aldus de Gezondheidsraad!

Het lijkt veel maar het valt best mee. Er is genoeg lekkers om te eten en te drinken, en het is bovendien een investering in de gezondheid en ontwikkeling van je kind!
 
Terug
Bovenaan