melk

Hallo allemaal,

Ik wilde graag weten of je een kind van acht maanden al af en toe gewone melk mag geven. Ze krijgt eigenlijk alleen s'morgens nog opvolgmelk en bij het brood probeer ik haar ook nog opvolgmelk te geven. Maar ze drinkt er niet veel van op. En gewone melk vind ze wel lekker, heb ik het idee. Krijgt ze nu te weinig melk binnen? En op welke momenten geven jullie nog opvolgmelk? 's morgens, 's middags, 's avonds? Na het avondeten krijgt ze eigenlijk geen opvolgmelk meer, alleen als ze 'vervelend' is. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Karin


 
hoi Karin,

Volgens mij mogen kinderen pas na hun eerste jaar gewone melk hebben.
Mijn zoontje is nu 8 1/2 mnd en krijgt nog 3 keer op een dag opvolg melk.
Om 7 uur, 2 uur en 8 uur.
Dit zijn flessen van 210 cc en volgens mij moeten ze echt nog zoveel hebben op deze leeftijd dus ik denk dat dat jou dochter wel wat te weinig krijgt.
Ik gaf mijn zoontje ook na het brood opvolg melk en die wou ook niet goed drinken dus toen heb ik het veschoven naar 2 uur en nu drinkt hij wel.

Ik hoopdat je hier wat aan hebt.

Groetjes

 
Hoi Karin,
Ik hou me redelijk aan het advies van het cb. en deze is minimaal 500 ml.opvolgmelk per dag.
Mijn zoontje is 8 1/2 maand en krijgt nog 3x per dag opvolgmelk.
Om 7.30 uur 200 ml met bambix (uit een fles of als ik niet hoef te werken in een bord), om 12.00 uur 135 ml bij brood en om 19.30 uur 200 ml met bambix.
Mijn zoontje wil de opvolgmelk niet drinken uit een bekertje dus ik geef hem gewoon nog uit de fles bij de broodmaaltijd. Soms geef ik hem tussendoor een paar slokjes gewone melk en gek genoeg drinkt hij dat wel uit een beker. Als ze bij 8 maanden volle jogurt mogen, dan mogen ze ook vast melk, had ik bedacht....

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan